Öt éve írtuk: Transrapid-baleset Németországban
 
                                            Az Észak-Rajna–Vesztfáliában található próbapályán balesetet szenvedett  egy Transrapid szerelvény. A baleset oka az volt, hogy a pályán maradt  karbantartó járműbe rohant bele mintegy 200 km/órás sebességgel a  háromrészes kísérleti vonat. Huszonhárman haltak meg. Az áldozatok  többsége polgári utas: noha a németországi pálya egy kísérleti vonal, és  nincs megnyitva a közfogalom számára, 18 euróért bárki utazhat a  Transrapiddal; a kísérleti központot előzetes bejelentkezés után meg  lehet látogatni.
 Mivel a vonal egy kísérleti szakasz, ezért nincs felügyelve biztosítóberendezéssel, mivel csak egy vonat mozog a pályán. A mostani  baleset okozójának, a pályakarbantartó járműnek a próbamenet indulása  előtt félre kellett volna állnia, hogy ez miért nem történt meg, arról  még nincs információ.
A balesetet követően a sajtóban felmerült  híreknek, miszerint a baleset fő oka az volt, hogy a Transrapid  járműveken nincs vezető, nincs sok alapja: noha a Transrapidon tényleg  nem dolgozik járművezető, az adott helyzetben nem sokat tudott volna  tenni, hiszen a 200 km/óra sebességnél a jármű másodpercenként 55 métert  tesz meg. Ez akkora sebesség, hogy egy akadály vizuális észlelése és a  vészfékezés megkezdése között az akadályba már régen belerohan a vonat,  így biztonsági szempontból ekkora sebességnél a mozdonyvezető jelenléte  felesleges.
 Az írás az Indóház 2006. októberi számában jelent meg. Az eset  szeptember 22-én történt Németországban, amikor a vezető nélküli  szerelvény belerohant egy műhelykocsiba, amely Lathen és Melstrup között  a pályán vesztegelt.
 
  





 
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                    