A hajdan a szlovén vasút állományát gazdagító, de olasz felmenőkkel büszkélkedő mozdony (91 79 1 362 034-5) az Őrihódos–Szob útvonalat tette meg Magyarországon. Ruttkára vitték felújításra, majd a Central Railways magántársaság fogja üzemeltetni.

Az Európa ezen felén elég ritka kétszekciós gép első prototípusa (inkább csak a posztszovjet államokban találkozhatunk hasonló összeállításokkal) még 1940-ben hagyta el a gyárat, több olasz üzem (Breda, OM CGE, OM Reggiane, Marelli, SNOS Savigliano, FIAT, TIBB, OF Pistoiesi, Ansaldo) 1962-ig összesen 469-et készített. 1960–67 között az Ansaldo negyvenet (JZ 362-es sorozat) gyártott Jugoszláviának, 1968-ban további tíz érkezett.

Érkezik a tehervonat<br>A képre kattintva fotógaléria nyílik<br>(Kadocsa Gyula felvételei)

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!