Mint ismeretes, az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) még október 3-án adott ki légialkalmassági utasítást. Az Airworthiness Directive AD-2019-20-02 értelmében a Boeing cég 737-600, -700, -700C, -800, -900 és -900ER típusaiból azokat kellett átvizsgálni a repedéseket keresve egy hét alatt, amelyek legalább 25 ezer fel- és leszálláson vannak már túl. Jelenleg már a legalább 22 ezer 600 ciklust teljesített példányok vizsgálata zajlik, és az eddigi információk szerint körülbelül ötven gépnél találtak kijavítandó meghibásodást a „pickle fork” néven említett elemeknél.

Bár a Ryanair a 737-800-asok legnagyobb üzemeltetője, és több mint 450 gépét igyekszik minél többet a levegőben tartani, az újság szerint csak három gép forgalomból kivonása vált szükségessé. A tizenöt éves EI-DCL, a tizenhat éves EI-DAL és a szintén tizenöt esztendős EI-DCJ lehet az érintett három példány. Az első két gép az ismert gépkövető Flight Aware weblap szerint a kaliforniai Victorville melletti Southern California Logistics Airport reptéren áll, amely ismert karbantartó bázis. A DCJ pedig a londoni Stansted repterén pihen. Az újsághoz eljutott Ryanair-feljegyzések szerint az elrendelt, kötelező átvizsgálás során mindhárom gépnél megtalálták a repedéseket a teherhordó elemen.

A cég nem kívánta kommentálni a Guardian értesüléseit.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!