A Kajla útlevél július után augusztusban is óriási sikert aratott az alsó tagozatos iskolások körében: az utazások az össztávolsága közel tízmillió kilométer volt. A tapasztalatok alapján egyértelmű, hogy Magyarország összes régiójába szívesen utaztak a kedvezmény segítségével a gyerekek családdal vagy társaikkal közösen. Az ország nagyvárosait is szívesen látogatták a diákok, de a Dunakanyar, a Balaton, a Tisza-tó és a Velencei-tó végig a legnépszerűbb úti célok voltak. A 100 ezer 500 utazásra közel nyolcezer eltérő viszonylaton került sor.

Augusztus végéig minden gyermek, aki a vonaton bemutatta Kajla útlevelét és személyazonosításra alkalmas igazolványát (diákigazolvány vagy személyi igazolvány), ingyenes Kajla jeggyel utazhatott a MÁV-Start és a GYSEV belföldi járatain. A járatokon a gyermekkel együtt utazó egy vagy két kísérő harminchárom százalékos kedvezményben részesült, amennyiben más kedvezménnyel nem rendelkezett.

Az alsó tagozatos diákok több mint százezerszer utaztak ingyen a nyáron a Kajla-útlevél segítségével (fotó: MÁV-Start Zrt.)

A Kajla kampánnyal kapcsolatos információk a www.kajla.hu oldalon érhetők el.

De mi vagy ki is az a Kajla?

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) kezdeményezésére indult nagyszabású országos kampány célja, hogy az alsó tagozatos iskolások jobban megismerjék hazánkat. A gyermekek a kampány segítségével nem csak a kötelező tanórai keretek között tanulhatnak az ország látványosságairól és természeti kincseiről, hanem Kajlát, a kíváncsi magyar vizsla kölyköt követve virtuálisan és személyesen is felfedezhetik Magyarország csodáit. A „Hol vagy, Kajla?” elnevezésű akcióhoz partnerként csatlakozott többek között a MÁV, a GYSEV, a Magyar Posta, a Magyar Turisztikai Szövetség, az Oktatási Hivatal és a Spar Magyarország is.

A gyerekek a virtuális kölyökkutyát követve fedezhették fel Magyarország legszebb tájait, nevezetességeit (kép forrása: haziallat.hu)

A kampány főszereplője Kajla, a kíváncsi magyar vizsla kölyök. Kajla gazdája egy család, akik sokat utaznak és kirándulnak, és a kiskutyát is mindig magukkal viszik, aki sokszor fejtörést okoz nekik, hiszen folyton eltűnik, és meg kell keresniük. Kajla keresése közben játékos módon ismerhették meg az iskolás gyerekek Magyarország egyedülálló természeti csodáit és épített örökségét. A kampány és a hozzá kapcsolódó játékok többek között arra ösztönözték a gyermekeket, hogy ha megtetszettek nekik azok a helyszínek, ahol Kajla is járt, kerekedjenek fel családjukkal és látogassanak el ők is Magyarország csodáihoz.

A kampány az úgynevezett Kajla útlevélre épült, amellyel a gyermekek megyénként két-két fontos turisztikai célpontot kereshettek fel a szüleikkel. Az útlevél mellett egy ingyenes készségfejlesztő mobilalkalmazás is segítette a gyermekeket, ezen keresztül minden megyében két-két, Budapesten pedig három nevezetességet ismerhettek meg játék közben. A Magyar Posta a kampány részeként díjmentes képeslapküldést tette lehetővé. Az applikációt és az útlevelet egészíti ki a kampány harmadik eleme, a Spar matricagyűjtő akciója, amelynek során kétszáz matricát gyűjthettek albumba a gyerekek, miközben szüleik kedvezményes kuponokkal gazdagodhattak.

(X)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!