Pályafutásuk újabb szakasza kezdődött el hétfőn délelőtt a személyforgalomból már évekkel ezelőtt kivont gépeknek. Az egykor negyvenkét járműből álló sorozat utolsó képviselőinek egyike, a 3017-es otthonából futópróba keretében vágott neki egy albertirsai kanyarnak. Az üzembe helyezés mellett nem véletlenül döntöttek: korlátozott mértékben, de be szeretnék vetni a MÁV Nosztalgia Kft. vonatainak továbbításában. A típus hátralevő napjai meg voltak számlálva, a 3017-es társaihoz képest jó műszaki állapota miatt úszta meg a selejtezési hullámokat.

Érkezés Rákosrendezőre az albertirsai futópróbát követően<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(a külön nem jelölt fotókat a szerző készítette)</br>

A túlélő mozdonyt, valamint a Btx 025-ös vezérlőkocsit három évvel ezelőtt eredeti színterv alapján újrafestette a Szolnoki Járműjavító. Előzetes elképzeléseknek megfelelően a 2010-ben tartott hatvanadik vasutasnapon, „meglepetésként” mutatták be őket a Füstiben, szintén az ünnepség apropójából gyári színeket kapott V43 1001-essel (ma 431 001) együtt.

Felvételünkön a hatvanadik vasutasnap meglepetés járműveivel hagyja el a Szolnoki Járműjavítót az M43 1077-es, 2010. július 8-án

Szinte az utolsó pillanatokban, az ünnepséget megelőző délelőtt gurultak ki az üzem kapuján, ahonnan igen rendhagyó módon, egyszerre távoztak. Cikkünk képsorozatának egy része erről a festékszagot ontó menetről készült, amint a szolnoki fűtőház felé igyekezett velük az M43 1077-es, hogy felkészítsék őket budapesti útjukra.

Az MDmot 3017-es a néhai pécsi MD-flotta meghatározó járműve volt, így állandó vendégnek számított a környékbeli dízelvontatású vasútvonalakon. Gyakran kihelyezve szolgált a bátaszéki fűtőháznál is, mielőtt – összes túlélő társához hasonlóan – utolsó honába, Debrecenbe került 2009 decemberéig.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!