A Volánbusz és a Közlekedési Központok, majd tavaly októbertől már az egyesített Volánbusz járműbeszerzéseit intéző Volán Buszpark Kft. még tavaly július végén írt ki nyílt eljárású pályázatot új, elővárosi kivitelű, háromtengelyes buszok beszerzésére. A tender jelentkezési határideje azonban többször is módosult, majd végül eredménytelenül zárult, mivel az egyetlen érvényes jelentkezést, a Mercedes Citaro G típussal induló Evobus Hungária ajánlatát túl drágának találták az elbírálás során.

Az előző tenderkiíráson egyedüli pályázó Evobus Mercede Citaro G-jét túl drágának találta a Volán Buszpark. A napokban megjelent új kiírás vajon ad nyertest? (illusztráció: flickr)

Mivel a járműállományt tekintve égető szükség lenne az elővárosi csuklósokra, így a napokban újra megjelent a közbeszerzési kiírás. A tájékoztató szerint az alacsonypadlós, legfeljebb 380 milliméter belépőmagasságú járműveknek azonos gyártmányúaknak és kivitelűeknek kell lenniük. A közbeszerzés opcionálisan további tizenkét busz vásárlását is lehetővé teszi. A beruházást nem uniós forrásokból finanszíroznák.

Az érdeklődő szállítóknak most június 15-éig lehet jelentkezni az ajánlati felhívásra. A pályázatok értékelése során szinte teljes mértékben, kilencven százalékban a kért ár számít. Az autóbuszokat a tendergyőztesnek a szerződés aláírásától számított 365 napon belül kell átadni a Volánbusznak.

A Volánbusz-jogelőd Volán-társaságok jó ideje nem szereztek be új gyártású helyközi csuklósbuszokat: az utolsó adag még 2010-ben érkezett a Hajdú Volánhoz. Azóta csak használt csuklós kocsik álltak forgalomba hazánkban. Sajtóértesülések alapján a Credo buszokat termelő magyar Kravtex hosszú idő után újra nekifog csuklósbuszok gyártásának, a tervek szerint 2021-ben mutatják be az Econell-család 18 méter körüli változatát. A busztender kiírásával viszont nagyon úgy tűnik, hogy a Volán Buszpark már nem vár tovább a győri-mosonmagyaróvári cégre. Az elmúlt időkben a helyi csuklósok terén slágertermékké avanzsált Mercedes Conecto G-nek nincs helyközi kivitele, így az Evobus-csoport csak a Citaro G-t tudja indítani, de befutó lehet még akár az MAN Lion’s Cityje, és esetleg a szintén Volkswagen-csoporthoz tartozó Scania is.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!