Pompás eszem-iszomot rendezett a MÁV kedden Gödöllőn a Királyi Váróban, akár még kampányeseménynek is elment volna, bár a vasút mindig késik, a Flirtöket a választás után pár nappal, az IC+-t egy egész héttel később avatták fel. A lényeg, hogy megint átadták az IC+-kocsikat, azt a két járművet, amelyeket 2011-ben kezdtek építeni Szolnokon a MÁV-Gépészetnél, és eddig már kétszer bemutattak a sajtónak. Az akkori ütemezés szerint a vagonokkal a 2012-es Innotranson már villogtak volna, a sorozatgyártás pedig 2013 tavaszán indult volna. Az előbbi csak idén valósult meg, sorozatgyártásba pedig jövőre kerülhet a Gépészet terméke.

A közlekedési hatóság részéről Bíró József elnökhelyettes adta át Zaránd Györgynek az utasforgalmi próbaüzemi engedélyt<br>A képre kattintva galéria nyílik!<br>(fotók: Vörös Attila)

Az átadóünnepségen Fónagy János és Zaránd György tartott ünnepi beszédet. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkárától ismét megtudhattuk, hogy a vasút ma Magyarországon reneszánszát éli és a vasúti járműgyártás felélesztése az újraiparosítás egyik motorja lehet. A MÁV-Start vezérigazgatója méltatta magát az IC+-kocsit, amelyet nemzetközileg is elismernek. Nem csoda, hiszen a vasútgépész szakma nemzetközi mércével mérve is kiemelkedő itthon. A két prototípus kocsi október 22-től közlekedik, eleinte beforgatják mindenfelé, hogy minél többen utazhassanak vele. Először a Budapest–Debrecen–Nyíregyháza vonalon lehet majd látni őket (október 22-31-ig a 1650-1657-1654-1653-as vonatokon), aztán Sopron és Szombathely felé. Ezután a pécsi oldalba forgatják be őket, végül a miskolci intercityken dolgoznak majd a következő néhány hétben. A két IC+-kocsi most elkezdi a 250 ezer kilométeres utasforgalmi próbaüzemet belföldön, a MÁV közleménye szerint a sorozatgyártás pedig jövőre indulhat. Hogy ki vásárolt IC+-t, arra nem tértek ki... Mindenestre a megrendelői igényekhez mérten átalakítják a kocsikat, ha kell: emelőszerkezet, többcélú tér vagy épp étkezőkocsi-kivitel is szóba jöhet.

IC+-ok Isaszegnél. Eredetileg a Mátyás-Traxxot tervezték a vonatra, de az le van korlátozva 80 kilométer/órára, ezért inkább tehervonatokon keressük... Viszont Weöres Sándor színben (is) jobban passzolt

Már nagyon várjuk, hogy a 250 ezer kilométer teljesítését is megünnepelhessük! Az IC+-történetről és az ausztriai futópróbákról ebben a cikkünkben írtunk bővebben.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!