Mi az a tíz év?! – hördülnek fel, akik már nem gyerekek. Mégis, az elmúlt évtizedben rengeteg dolog változott a vasúton, néhány pedig időtlen életét éli azóta is. De mi történt 2007. február 16-án, pénteken?

Ezen a borongós napon a 92-es vonalra mentem el fotózni, célom a Miskolc–Bánréve–Ózd vonal teherforgalmának megörökítése volt. Nem nagyon ismertem a környéket, de annyit azért lehetett tudni, hogy általában napi kétszer megy Szergej Ózdra, de Bánrévén, a szlovák határon nemzetközi forgalom is van, személy és teher vegyesen. A személyvonatok Miskolc és Ózd között jártak Csörgőkkel, Bézé csak elvétve került a fordába.

A 178-as Szergej húzza ócskavasvonatát Ózdra a Bánrévei vízmű megállóhely közelében. A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila felvételeiből!

Ma: tíz év távlatában megállapíthatjuk, hogy a gazdasági válságban szinte megszűnt ózdi forgalom lassan újra növekszik, a Borsodchem pedig azóta is kitart a vasút mellett, Bánréve és Miskolc felől is naponta érkeznek hosszú szerelvények. Az egyik tolatós Szergeje helyett az elmúlt években már Szöcske dolgozik Miskolc-rendező és Sajószentpéter/Kazincbarcika között. A vonal mostanában ezen kívül általában napi két (többnyire remot) Szergejnek ad munkát, nem számítva a gömöri tartalékot és a sajóbábonyi meneteket – ezeket remot Dácsia viszi. Sajóbábonyt főleg a Bobó Kft. szolgálja ki.

Az ózdi személyforgalmat pedig Kazincbarcikán kettévágták. Miskolc és Barcika között szilis ingavonatok, esetleg Hernyók dolgoznak, Barcika és Ózd között pedig Bz-szerelvények.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!