Az egykori Csepel Művek területén a gyárépületek közötti utcákon a korábbi nyüzsgő vasúti élet helyén ma már a gumikerekűeké a főszerep. Bok János olvasónk a IV-es kapu felől hatolt a hatalmas birodalomba, és fotózta körbe a megmaradt vasúti emlékeket. Ezek között a legérdekesebbek a még dolgozó iparvasúti mozdonyok, de a pusztulás jelei is mindenhol felfedezhetők. A vágányhoz rozsdásodott belső használatú vagonok, kibelezett mozdonyok, omladozó vasúti épületek várják az erre járót. Képriportunkban a csepeli ipartelep életébe nyújtunk bepillantást.

 

Az őrházban már nem vigyáz senki a területre, nincs is nagyon mire

 

Egy belső használatú nyitott tehervagon, saját kerekein történő gurulásra már aligha képes

 

Egy szintén ottfelejtett, síneket szállító pőrekocsi a IV-es kapunál

 

Háború utáni csendélet, figyelemre méltó a térvilágító oszlop egyedi keresztmetszete

 

Lefosztott, kibelezett mozdonyok (A26) az ipartelepi rendezőn

 

Azért valamennyi élet még lakozik a csepeli gyártelep területén, az egyik megmaradt, működő A26-os (026-067) tartálykocsikat tol ki a rendezőbe. A Floyd magánvasút-társaság jön majd értük

 

Az iparvasúti mozdony egy üres Eas kocsit továbbít a rendeltetési helyére, ahol ócskavassal rakják majd meg