A bíróság megszüntette az Adif (a spanyol infrastruktúráért, valamint a pályafenntartásért felelős állami vállalat) 22 vasúti alkalmazottja ellen a vizsgálatot. A gyanúsítottak között volt a vállalat utóbbi három elnöke, igazgatótanácsának tagjai, a közlekedés biztonságáért felelős vezetői.

A nyomtávváltós hibrid szuperexpressz július 24-én siklott ki Santiago de Compostelánál. A Renfe Madridból Ferrolba tartó expresszvonatának mind a 13 kocsija kisiklott, négy pedig fel is borult az északnyugat-spanyolországi város közelében. A vonaton 222 utas volt, közülük 79-en haltak meg.


A balesetet az okozta, hogy a száguldozását a Facebookon is hirdető mozdonyvezető egy ívbe a megengedettnél jóval gyorsabban lépett be, és a szerelvény lerepült a sínekről, neki a pálya melletti betonfalnak. Korábban a lassújelek nem elégtelen kitáblázására is gyanakodtak, végül a spanyol pályavasút most megúszta, egyedül a harmincéves tapasztalattal bíró mozdonyvezető a hibás a bíróság szerint.