Még van egy-két bizonytalanság, de az év nagyrészt már kirajzolódik a honlapon: nyolc futam hálózza be gyakorlatilag az egész földgolyót. A helyszínek nagy részét meghatározták, a kérdésesek pedig rejthetnek meglepetéseket.

Az biztos, hogy a már szinte kötelező Öböl-menti nyitány után – Abu Dhabi, február 8-9 – a tavalyi futamok közül idén kimarad a tavaszi Cannes, bár az is igaz, hogy a másodikról egyelőre csak annyit lehet még tudni, hogy Európában lesz, de még a dátum sem biztos.

Előre került Kazany június közepére, majd következik Budapest – ahogy a honlap aposztrofálja: a világbajnokság visszatér szellemi hazájába –, egészen pontosan július 13-14-én.

Majd jön a nagy áttelepülés keletre: a japán Csiba szeptember elején lesz a helyszíne a versenynek, utána egy megint meg nem nevezett ázsiai helyszín következik, végül a Grand Finale. Gyanítható, hogy a szervezők azt akarták, ne a rengeteg bizonytalanságot, sőt olykor a hatalmas szél miatt csonka futamot hozó Indianapolis legyen a mindent eldöntő zárás: Fort Worth kimarad, Indianapolis után irány ismét az Öböl, november nyolcadikán és kilencedikén az Air Race debütál Szaúd-Arábiában, egyben avatja az idei év világbajnokát.

Ami a mezőnyt illeti, a tavalyi világbajnok Sonka mellett az összes több 2018-as mesterpilóta beszáll a forgatagba. Viszont némiképpen átrendeződnek a csapatok belülről, szerelők, trénerek, elemzők és stratégák mozgolódnak a csapatok között.

Alapvetően nem változik sem a verseny rendje, sem a szabályrendszer. A lényeg: gyakorlatilag azonos teljesítményű motorokból és légcsavarokból kell a versenyzőknek, és persze mögöttük a stábnak  a lehető legtöbbet kihozniuk. Módosítottak a pontrendszeren, így aztán a korábbiakhoz képest bónuszok is gyűjthetők, tehát több pont megoszlása dönt majd a döntő kialakulásáig. Valamivel könnyítettek a túlterhelés-limiteken, 11G esetén csak egy másodperc lesz a büntetés kettő helyett, a 12G-s abszolút határ viszont nem változik, aki ennél többet húz, az azonnal meg kell, hogy szakítsa a repülést és ezzel veszti a futamot.

A Challenger Class mezőnyében szerepel az egyetlen hölgyversenyző, Mélanie Astles, de nem látni a listán a tavaly több versenyt kihagyó Genevey Dániel nevét. Beszáll viszont az osztrák Patrick Strasser, a svájci Vito Wyprächtiger, és a valaha volt legfiatalabb Air Race pilóta, a napokban 25 éves kaliforniai Sammy Mason (egy régi repülőcsalád harmadik generációját képviseli, tizenhat évesen repült először airshow-bemutatót akkor még vitorlázógéppel, 19 évesen már tagja volt az USA Advanced motoros műrepülő válogatottjának, Oshkoshban is szerepelt).

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!