Miután október 11-én a bécsi Bombardier-üzemben bemutatták az új villamost a városvezetésnek, tegnap reggel átadták az első szerelvényt. Miután kúszóvágány segítségével a speciális szállítójárműre vontatták, a Donaustadt-városrészben lévő üzemből közúton szállították át az új bimet a villamos-járműtelepre, ahonnan kiindulva éles próbáknak vetik alá a járművet. A tesztek jó sokáig el fognak húzódni, a menetrendszerinti forgalomban történő rendszeres megjelenést csak 2018 végére ígéri a Wiener Linien.

Az új Flexity, a Bécs számára fejlesztett

Felmerülhet a kérdés, hogy a villamost a város egyik feléből miért közúton szállították a másikba. Ennek az a magyarázata, hogy a Bombardier gyártóműnek nincsen közvetlen vágánycsatlakozása a bécsi villamoshálózatra. Ezen túlmenően a jármű még semmiféle vizsgával, engedéllyel nem rendelkezik, csak ezek megszerzése után lehet a villamosvágányokon mozgatni.

Az újabb lépés a legalább 119 járműves villamosszerelvény-megrendelés felé – amely a hálózatbővítésektől függően felkúszhat akár az opciós 156-ra is – ismét vitát gerjesztett a villamosok iránt érdeklődő bécsi közönség soraiban: sokuk szerint az új villamos dizájnja masszív hátralépés, semmi köze a bécsi hagyományokhoz. Többen odáig mennek, hogy követelik vissza az 1966-től épített Düwag-klasszikust, az E1-est, esetleg alacsonypadlós középrésszel kiegészítve.

Jó arról olvasni, hogy valahol a villamosok arculata ilyen erősen megjelenik a közbeszéd szintjén. Budapesten senki nem emelte fel a szavát, amikor a kétfényszórós Tátra-villamosokkal az első támadás érte a budapesti villamosarculatot, a Combino és a CAF már teljes lendülettel gyalogolt bele a már korábban támadt résbe. Abba pedig, hogy hogyan kerül a MÁV Siemens- és Bombardier-mozdonyainak homlokfényszórója a szélvédőfelület alá, holott a hatályos előírások szerint annak felette van a helye, ne is beszéljünk.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!