Azt írja a Magyar Közlöny, hogy a kormány felkéri az innovációért és technológiáért felelős minisztert, azaz Palkovics Lászlót, hogy vizsgálja felül a korábban tervezett autópálya-beruházásokat, és készítsen jelentést a kormány számára a beruházásokkal kapcsolatos feladatok végrehajtásáról.

Azonkívül felkéri még a minisztert, hogy az első pontban meghatározott feladat során részletesen mutassa be a tervezett M30-as, Miskolc és Kassa között összeköttetést biztosító útszakasz megépítésének, valamint az M3-as autópálya Ukrajna felé történő meghosszabbításának és kivezetésének helyzetét.

Mindkét feladat határideje azonnali, melyre az Index témábavágó cikke külön felhívja a figyelmet, de az államigazgatás rejtélyeibe mélyebben belelátó kollégánk szerint ez a delegált feladatok legnagyobb részénél így történik.

A rejtélyt, hogy mindez miért most vált fontossá, nem tudjuk feloldani mi sem. Nem titok, hogy a miskolc–kassai szakaszra inkább a hálózatosodás, mintsem az aktuális forgalmi terhelés miatt lenne szükség, a 3-as útnak ezen a szakaszán kifejezetten gyenge a forgalom. Ennek ellenére az építkezés március közepén megindult, és a tervek szerint 2021-ben be is fejeződik. Most, három hónappal az építkezés elindulása után túl korai az időpont bármilyen felülvizsgálatra.

Az M30-as megépült szakasza Tornyosnémetinél

Az M3-as Vásárosnaménytól kelet felé eső szakasza szintén tovább épül, meghatározták a határátkelő helyét is Beregdarócnál. A koncepció szerint autópályát kell tervezni – és ennek megfelelő Tisza-hidat, azután a félpálya tervezett elhagyásával kétszer egysávos út épül. Ennek műszaki nehézségei elsősorban a Tisza-hídnál mutatkoznak meg: egy hídszerkezet nem felezhető és nem toldható.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!