Szepessy Kornél, a Hungarocontrol vezérigazgatója Brüsszelben azt mondta, a nyilatkozatban a légiközlekedési szervezetek olyan egységes léginavigációs hálózat létrehozását sürgetik, amely az új technológiák alkalmazásával maradéktalanul megfelel a forgalmi kihívásoknak, a lehető legmagasabb fokon szolgálja a repülésbiztonságot, csökkenthetővé teszi a repülések okozta környezeti terhelést, valamint segítségével mérsékelhetővé válnak a kiberbiztonsági kockázatok.

A szerdán kezdődött kétnapos tanácskozáson arra is felhívták a figyelmet, hogy a globális utasforgalom 2037-re várhatóan megkétszereződik. A növekvő kapacitásigény biztosítása, illetve a környezeti hatások mérséklése pedig nagy feladat az európai légiforgalmi iparág és a tagállamok kormányai számára. Ez a változás megköveteli az új technológiák és munkamódszerek bevezetését, a nemzeti szabályozások harmonizációját, valamint az új igényeket kiszolgáló infrastruktúra létrehozását.

– A légiközlekedés európai szabályozása paradigmaváltás előtt áll, az Európai Bizottság várhatóan a következő egy évben határozza meg újra az Egységes Európai Égbolt kezdeményezés szabályait – mondta a vezérigazgató.

Reményét fejezte ki, hogy a döntéshozók tisztában vannak a közép-európai régió megkerülhetetlen szerepével az európai légiforgalomban, és „ez visszaköszön a későbbi döntésekben is”.

Az Egységes Európai Égbolt koncepcióját 2004-ben készítették azért, hogy javítsák az európai légiforgalmi szolgáltatás (ATM) teljesítményét a biztonság, a kapacitás, a költséghatékonyság és a környezet szempontjából. A koncepciót több tagállam nem támogatja, mert több légiforgalmi irányító szolgálat megszűnésével járhat.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!