Berlin is ejt néhény könnycseppet a Metropolért

iho/vasút   ·   2017.12.10. 15:00
metropol_vonatkeses_vac_utastajekozatas_lid

Utolsó útján húsz percet késett a Metropol (a szerző felvételei)

A ma reggel utolsóként Berlinből Budapestre érkező Metropolt német oldalról is megsiratták. Az újságíró, Judit Langowski vagy valós, vagy képzeletbeli utazást tesz az utolsó útjára induló éjszakai vonaton, leírja a fülkében ülő útitársait, a magyar ápolónőt, aki hazautazik és a két Drezdában felszálló hölgyet, akik legutoljára 1980-ban voltak Budapesten, de most ismét meglátogatják ott régi barátnőjüket.

Az írás a komor német tájat állítja ellentétbe a reggel kibontakozó barátságos szlovák szántóföldekkel. A magyar utazón pontosan az ellenkezője szokott végigsöpörni, amikor az este suhanósan kezdődő utazás reggel zaklatott sztaduk-sztadukolásba vált a Pozsony és Érsekújvár közötti szakaszon, minden lapos lesz, szürke és nagyon vidékies.

Nézőpont kérdése.

Drezda után jön a kalauz, begyűjti a jegyeket, és figyelmeztet a fülke bezárásának fontosságára a Csehországban a vonaton mozgó tolvajok miatt. Nem maradhat el a két Prágában felszálló amerikai turista, akik nagyon izgalmasnak találják az ismeretlen éjszakai vonatot. Szegény tolvajok, ezentúl le kell mondaniuk a Bad Schandau és Prága között mozgó potenciális célpontokról.

A 017-es Messerschmitt az utolsó vonattal kigyorsít Vácról

Nagyon találó megállapítás, hogy a Metropol, innen-onnan összelegózott szerelvényével csak feltételesen érdelmi ki az EuroNight-megszólítást. Inkább egy átlagos nemzetközi vonatra hajaz, az elegancia távol áll tőle. Akkor is, ha már az első világháború előtt járt ilyen nevű vonat ezen a viszonylaton.

A járatot nem lehetett tovább gazdaságosan üzemeltetni – indokolja a MÁV-Start a vonat leállítására vonatkozó döntését és tényleg: a német vasút állandóan emelkedő pályahasználati díjai kimozdították a gazdaságos tartományból a Metropol berlini viszonylatát. Akkor is, ha állítólag sehol sem ismerhető meg olyan jól a soknemzetiségű Európa, mint egy éjszakai vonaton, ahol vegyesen utaznak diákok, vendégmunkások, turisták és nyugdíjasok. Na, ja, ezentúl majd utaznak az EC-vel és gyönyörködnek az ápolt cseh és német folyóvölgyekben.

A Tagesspiegel fotóján még ez a koszlott pályaudvar is gyönyörű

A Föld forog tovább.

Vasárnap reggel a Berlinből érkező utolsó Metropol húsz perc késéssel lépett be az országhatáron. Emiatt Vácon találkozott a Berlinbe induló EC-vel – amely már nem a Keleti, hanem a Nyugati pályaudvarról indult. Sok fájó dolog van, amelyet meg kell emészteni egy menetrendváltásnál. A 70-es vonal utasainak ilyen a közvetlen Keleti pályaudvari kapcsolat elvesztése, amely rugalmas, budapesti helyi közlekedéstől mentes átszállásokat biztosított mind Kelet-Magyarország, mind a Railjetek irányába. Ez valószínűleg most többeket jobban foglalkoztat a Metropol nyugati végének lenyisszantásánál. És ezentúl a Bukarest és Prága közötti utazás sem úszható meg egy jó kis pesti trolizás nélkül.

Az utolsó berlini hálókocsik elhagyják Vácot

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.