Mintegy tízezer jegyet adtak el a portálunkon is beharangozott, újjászületett budaörsi repülőnapon - tájékoztatta szerkesztőségünket a hétvégi nagyszabású show főszervezője, Jakab Tamás. A bevétel a költségeket önmagában nem fedezte, a hiányzó összeg a FlyCoop szponzorizálása révén teszi lehetővé a nullszaldót, illetve hogy az összes résztvevő megkapja, ami jár neki.

A szombati viharok nyilván visszavetették a nézőszámot, hiszen a reptérre háromszor is – délután kettőkor, négykor és hatkor – lecsapott a zivatar, becslések szerint ideális időjárás közepette még plusz ötezer nézőt vonzott volna a programsorozat. Ugyanakkor Jakab Tamás hangsúlyozta, nem is a nyereség motiválta a szervezőket, nem ez volt a cél, hanem hogy 10–15 év után visszahozzanak a repülőtérre egy fontos hagyományt.

Azért is tartják az airshow-t sikernek, mert szakmailag mindenképp így lehet értékelni, azzal együtt, hogy a szervezésnek voltak gyermekbetegségei, például a beléptetési rendszer, a kevés kassza, amelyek időnként nehezen bírták az egyszerre nagy tömegben érkező nézők nyomását. Ugyanakkor a reptériek jól készültek az időjárás viszonytagságaira is, sikerült a nézőknek a hangárokban átvészelniük a viharokat.

A repülőprogram során pedig, a visszajelzések szerint, egyetlen pillanatre sem unatkoztak a nézők. „Nem volt hangos és nagy gép, vagyis nem repültek a honvédség harci gépei és nem volt utasszállító áthúzása, de ami volt, az színvonalas program volt” – értékelte Jakab Tamás.

A nézők körében például nagy sikere volt a szlovákiai Retro Sky Team Trénerekkel, Jakkal és Ancsával bemutatott „légiharcának”, nagyon szerette a közönség a négy dörgő hangú An-2-es légi felvonulását. Újdonság volt Magyarországon a business-jetek megjelenése egy airshow programjában, és a szokásos hatalmas sikerrel zárult Besenyei Péter műrepülése és Imreh Lujó helikopteres tánca.

És ami különösen szép volt és nagy visszhangot keltett, az a forgószárnyasok eddig nem látott tömeges fellépése volt. A tíz típusból 11 gépet felvonultató helikopter-kötelék látványa, Jakab szerint Európában is ritkaságnak számít.

Arra a kérdésre, hogy jövőre is lesz-e Budaörsön repülőnap, határozott igen volt a válasz, de Jakab Tamás azt is hozzátette: természetesen ez abban az esetben mondható biztosra, ha továbbra is a szervezők egyike, az Aeroglobe Kft. marad a repülőtér kezelője. Az üzemeltetésre most írják ki a közbeszerzést, és a cég erősen reméli, hogy a pályázat megnyerésével Budaörs gazdája marad – és a jövendő repülőnapoké.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!