Kezdjük a lengyel nemzeti légitársaság budapesti hálózatának változásaival: a LOT, nálunk is meghirdetett koncepciója szerint, gyakorlatilag Közép- és Kelet-Európa vezető hagyományos légitársaságává válik, és ezt jelzik az itteni járatnyitások is. Azonban a halasztásoknak is meglehet az okuk.

Mint azt már korábban bejelentették, a lengyelek járatot nyitnak Brüsszel és Bukarest felé, ezek azonban a friss információk szerint most szeptember helyett a 2020-as nyári menetrend indulásakor, március 20-án indulnak, Embraer E-195-ösökkel.

Ugyanakkor szerepel a listán, szintén jövő márciusi kezdettel, napi egy belgrádi, napi két prágai, napi egy szófiai és napi két stuttgarti járat is. Vagyis elmondható, hogy a LOT valóban kvázi nemzeti légitársasága lesz a magyaroknak is, hiszen most már eléggé komoly hálózat kezd formálódni közepes és rövid vonalakból is, amit a lengyelek Budapestről repülnek. Az, hogy egyes járatok később indulnak be, megfigyelők szerint a téli igények csökkenése mellett összefügghet azzal is, hogy a MAX-ok átmeneti letiltása miatt a LOT-nak is átmenetileg kapacitáshiánnyal kell számolnia a 737-esek újbóli beállításáig az Európán belüli repülések dolgában.

Ami pedig a hosszú távot illeti: a friss fontos hír, hogy az American beindítja a maga Chicago–Budapest járatát, szintén a jövő évben, május és október között, tehát az utazási csúcsidőszakban. Ez pedig közvetlen konkurenciát jelent a LOT-tal szemben, amelynek már tavaly beindultak a Chicago-Budapest járatai.

Ugyanakkor arról kevesebb hírforrás számolt be, hogy a lengyelek ezt a járatot most októbertől március végéig felfüggesztik (csakúgy, mint a Rzeszow–Newark vonalat), de ha utána újra repülnek az amerikai nagyváros és Budapest között, az valóban izgalmas versenyt jelent ezen a piacon. Pláne, hogy az American, a LOT-hoz hasonlóan, Boeing 787-esekkel tervezi a maga járatát, heti négyszer, összesen 234 üléssel (20 business, 28 prémium economy és 186 „sima” turista osztály).

Az American továbbra is repüli a tavaly indított Budapest–Philadelphia vonalat (továbbra is 767-esekkel), egyébként ez a társaság is bővít a térségben, Prága és Krakkó felé.

Bővít a (szintén a nemzeti légitársaság címére apelláló) Wizz Air is. Az idei új desztinációk, Gatwick, Oslo, Kazany és Castellon után a friss bejelentés a Budapest-Edinburgh járat indulása, hetente háromszor, idén december 21-étől.

A jeles skóciai nagyváros után a következő hír: a Wizz novembertől heti kétszer repül a Fekete-tenger partján fekvő ukrajnai kikötővárosba, Odesszába. Nyaralásra, turista látványosságok felkeresésére és üzleti utakra egyaránt vonzó célpont, a gépek kedden és szombaton repülnek, először teremtve közvetlen légi összeköttetést a két város között.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!