A nyilvánosságra került videofelvételek szerint a repülőgép már nagy lángokkal égve ért betont helyi idő szerint 18.40 körül. A meg nem erősített hírek szerint a Moszkvából Murmanszkba tartó, SU1492-es járatot teljesítő RA-89098 lajstromjelű gép hajtóműtüzet jelzett (más információk szerint a gépet villámcsapás érte és számos elektromos rendszere működésképtelenné vált) és azonnali kényszerleszállásra kért engedélyt a légiirányítástól, amelyet az első (más információk szerint csak a második) kísérletre sikerült végrehajtania a 24 bal pályára. A gurulás közben bal oldalra, a fűre kisodródó, továbbra is óriási lángokkal égő Superjetből az utasok a vészcsúszdák segítségével menekültek ki. A Flightradar24 adatai szerint a helyi idő szerint 18.04-kor felszálló gép 9000 láb (2700 méter) magasságig tudott emelkedni, majd 18.11-kor 7600-s válaszjeladót (rádióhiba), 18.25-kor 7700-t (vészhelyzet) állított be. A filmfelvételek szerint a tűzoltó egységek meglehetős, több perces késéssel értek csak a Superjethez.

A fedélzeten a RIA hírügynökség szerint 72 utas és hat főnyi személyzet tartózkodott. Egyes orosz jelentések legalább tíz halottat (kilenc utas és egy légikísérő) és ismeretlen számú sebesültet említenek, de a rendkívüli helyzetek minisztériuma szerint minden utas túlélte a katasztrófát. A videofelvételek szerint a kitört főfutók miatt a hasán „ülő” gép jobb hajtóműve a mentés közben is működött s a repülőtéri tűzoltóság is meglehetősen későn ért a szárnybekötéstől hátrafele óriási lángokban álló repülőgéphez, amelynek a tűz miatt csak a két első vészcsúszdája volt csak használható. A gépet végül negyvenöt perc után oltották el teljesen.

A legfrissebb hírekből kiderül, a gép 28 perccel a felszállás után hajtott végre kényszerleszállást. Az Interfax hírügynökség jelentése szerint a SU-1492-es járat csak másodszorra tudott leszállni. Első alkalommal túl nagy volt a gép sebessége, második alkalommal pedig felmondta a szolgálatot a jármű automatikája. A légiszerencsétlenség 41 áldozatot követelt, a szerencsétlenséget 37-en élték túl. A Rosszija 24 hírtelevízió tudósítása szerint legalább további két súlyos sérült is van.
A túlélők közül 33-an utasok, négyen pedig a személyzet tagjai.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!