A Budapest és Csinan közötti vasúti teherforgalom további élénkülését jelzi, hogy a következő időszakban szinte heti rendszerességgel közlekednek majd erre a szerelvények, amelyek áruösszetétele közelít a járvány előtt megszokotthoz. Júniustól megkezdi heti rendszerességű közlekedését Záhonyon át magyarországi, Rail Cargo Terminal–BILK úticéllal egy újabb konténervonat Kína Csangsa városából is. A kontinentális útvonalon egyébként Lengyelországon és Szlovákián keresztül már most is érkezik heti egy szerelvény Kínából.

A 42 kocsiból álló szerelvény a kínai Jinan városból Záhonyba érkezik, ahol a nyomtávkülönbségből adódó eltérés miatt a konténereket normál nyomtávolságú vasúti kocsikra rakják át. A Rail Cargo Hungaria mozdonyai továbbítják a kínai vonatokat a magyarországi szakaszokon az Rail Cargo Terminal–BILK-re

A Rail Cargo Operator – Hungaria kezelésében közlekedő, átlagosan 40–42 kocsiból álló vonatok a szárazföldi Selyemúton a tengeri fuvarozásnál lényegesen rövidebb idő alatt, környezetkímélő módon teszik meg a kínai ipari központok és Magyarország közötti több mint tízezer kilométeres utat. A szárazföldi fuvarozás mellett élénk a görögországi Pireusz, a horvátországi Rijeka és a szlovéniai Koper kikötőjébe érkező magyarországi rendeltetésű konténerekkel is rakott hajók forgalma. A Rail Cargo Group hetente 15-16 vonatpár közlekedtetésével biztosítja a magyar ellátási lánc számára fontos ázsiai termékek importját és juttatja el a kikötőkbe a magyar exporttermékeket.

Április óta folyamatosan normalizálódik a távol-keleti áruforgalom, mégis akár őszig is eltarthat, amíg egyensúlyba kerülnek a szállítások annak függvényében, hogyan alakul a pandémiás helyzet, illetve, hogy milyen ütemben indul újra a gazdaság. Az RCG szakembereinek prognózisa szerint a vasút őszre-télre érheti el a tavalyi forgalmi értékeket.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!