Felszállt a második A350-es
Toulouse-Blagnac repülőteréről felszállt és rögtön majd öt órás repülést hajtott végre az Airbus új szélestörzsű típusának második repülőképes protopéldánya. Mint beszámoltunk róla, a típus szűzfelszállása június 14-én volt, egy másik példányt pedig földi tesztekre használnak.
A berepüléshez most csatlakozó MSN3-as sorozatszámú gép kormányainál Frank Chapman és Thierry Bourges ült, a pilótafülkében tartózkodott még Gérard Maisonneuve mérnök és a kabinban még hárman figyelték a rendszerek működését.
Az új 350-asnek az elsőhöz hasonlóan nincs berendezett kabinja, az ülések helyén a különféle mérő és figyelő rendszerek állomásai vannak.
Az Airbus a repülés kapcsán kiadott közleményében áttekinti a tesztprogram állását. Az MSN1-es 70 felszállásból mintegy 330 repült órát gyűjtött, ezek során rögzítették a gép repülési paramétereit a szárnymechanizáció valamennyi állásában, és a rendszerek működését valamennyi repülési rezsimnél.
Az MSN1-est és 3-ast még három tesztgép követi majd, ezek együttesen 2500 órányi programot kell, hogy végrehajtsanak ahhoz, hogy az előzetes tervek szerint 2014 második félévére a gép megkapja a légialkalmassági engedélyt és az első sorozatpéldányt átadhassák a megrendelőnek. Hogy ehhez a menetrendhez képest hogy áll a berepülési program, arról nem ír a gyártó, az biztos, hogy némi csúszás lehetséges, ugyanis az első prototípus első felszállásakor a második gép belépését és első felszállását még szeptemberre tervezték.
A típusból egyébként összesen 725 példányra van fix megrendelése a gyártónak, és az Airbus erősen készül a hosszabb törzsű, és a jelek szerint sok légitársaságnál a jelenlegi változathoz képest népszerűbb, nagyobb kapacitású változat fejlesztésére.