Van egy olyan terület, amiben a MÁV példaértékűen, sokszor a nyugati vasúttársaságokat is lekörözve fejleszt, ez pedig az IT-részleg. Milyen jó már a netes vonatinfó térkép, a vasútbarátok kedvence, a publikus Emig, az Elvira is szokható, és ugye 2015 óta ott van a mobiltelefonokra a Vonatinfó applikáció is. A júzer persze mindig többet akar, és ezúttal a felhasználói kívánalmak egybe esnek a szolgáltatóéval: egy évnyi fejlesztés után a MÁV csapata bemutatta a sajtó képviselőinek a frissített alkalmazást, amelyben már jegyvásárlásra is van lehetőség. Ez a tavaly indult e-vonatjegynél még egyszerűbb, gyorsabb és modernebb jegyvásárlási lehetőség, ráadásul a Startnál már működő JÉ-n alapszik, azzal teljesen kompatibilis. A vasúttársaság víziója szerint ha minden jól megy, akkor nemsokára a jegyek húsz–harminc százalékát értékesítik majd a Vonatinfóból!

Az alkalmazás egyelőre belföldi utakra engedi a jegyvételt, de a funkciói bővíthetők. Mind a 42 féle kedvezményt be lehet állítani, a BKK-bérletet, de van élőállat- és kerékpárjegy is. Az applikációból vásárolt vonatjegyet a mobiltelefon képernyőjén lehet bemutatni, a felhasználási feltételek azonosak az e-vonatjegyével: személyhez kötött, nem ruházható át másra és az érvényesség előtt legkésőbb egy órával váltható vissza. Erre külön gomb van és flottul működik, pedig nagyon bonyolult rendszer áll mögötte, fejtette ki Dr. Al-Absi Gáber Seif, az OTP Mobil Kft. ügyvezető-helyettese.

Fotóriporterünk első jegye a Vonatinfóból

Nagyon fontos, hogy a most látott verzió még csak a 0.9-es, és a péntektől élesített béta is tesztverzió, de már éles, működik, lehet vele jegyet vásárolni. A tesztelőktől a fejlesztők visszajelzést várnak, hogy azt felhasználva javíthassák tovább az alkalmazást. Ennek az időszaknak az a célja, hogy a tömeges használat során kiderüljenek a rejtett hibák, és, hogy tovább optimalizálják az alkalmazást a forgalomban levő, rengeteg féle androidos készülékhez. Az iOS sem marad ki, nemsokára annak a tesztverziója is elkészül.

Tudnivalók:

  • A jegyvásárlás regisztrációval működik,
  • Új elemek, például több utas számára is lehet jegyet venni külön kedvezményekkel, az adatok eltárolhatók, csak egyszer kell beírni,
  • A már több éve működő internetes jegyvásárlási rendszer és a Vonatinfó nem átjárható, az irány az, hogy mindent a Vonatinfóba csatornáznak, a korábbi rendszereket pedig később leállítják,
  • A Vonatinfó rendszere a pénztárakban és a vonatok fedélzetén működő új jegyértékesítési rendszeren alapul,
  • A Vonatinfóból vett jegyekre is alapból jár a három százalék kedvezmény,
  • A bankkártyás fizetés a SimplePay rendszerében történik, internetkapcsolat a jegyvásárláshoz kell csak, a jegy bemutatásához nem,
  • A jegyellenőrzéskor be kell mutatni egy személyazonosításra alkalmas okmányt a jegyvizsgálónak,
  • A vasúttársaság és a Telekom már megegyezett arról, hogy a Vonatinfóra használt adatmennyiség nem csökkenti a felhasználó havi keretét, és a Vodafone is valószínűleg csatlakozik majd ehhez (és akkor már vélhetően a Telenor is...),
  • Az érzékeny, személyes adatokat nem a telefonkészüléken tárolja az alkalmazás, a Start a Vonatinfó rendszerébeől nem ismerhet meg semmilyen banki adatot.

Ellentmondást nem tűrő tesztelő...

A bemutatón Kazai Katalin, a MÁV-Start Zrt. értékesítési igazgatója, Vidra András, a MÁV Zrt. Infokommunikációs és technológiai rendszerek főigazgatója, Dr. Al-Absi Gáber Seif, az OTP Mobil Kft. ügyvezető-helyettese és Varga Gyula, a MÁV-Start Zrt. projektszakértője mutatta be az alkalmazást, de jelen volt Csépke András, a Start vezérigazgatója is.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!