Talán az ország egyetlen olyan iparvágányára látogattunk el, amire a csatlakozó vasútvonal mindkét irányából be lehet menni. A Biharnagybajom és Füzesgyarmat között fekvő Bimeksz-iparvágány gyakorlatilag egy deltát alkot, és a kiszolgálás természetétől függően használják is mindkét ágát. Az iparvágányt a '80-as években építette a Hajdúsági Cukorgyár a néhai Csillagtanya megálló-rakodóhely területén. A rakodóvágányokat a vasutallomasok.hu adatai szerint 1975-ben szedték föl, majd '77-ben a szolgálat is megszűnt. A gyors leépülés folytatásaként pedig mint táblás megállóhely is megszűnt létezni 1979-ben. További érdekesség, hogy a rakodóhely csatlakozási pont volt a Darvasi ÁG Csillagtanya–Pernyéspuszta kisvasúthoz.

Az iparvágány a térképen (forrás: Google)

Az iparvágány 2017-ben éledt fel, amikor a Bimeksz Kft. ide költözött. Felépítettek egy bioetanol-töltőt, amivel havonta néhány tartálykocsit raknak itt meg. A vonatokat Püspökladány és az iparvágány között a Magyar Vasúti Áruszállító (MVÁ) Kft. továbbítja általában Kocúrral, egyébként a Rail Cargo Hungaria fuvarjai.

Kiszolgálás MVÁ Kocúrral. A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila fotóiból!

Szerdán eljött az ideje az újabb iparvágány-kiszolgálásnak. Az MVÁ csapata két üres tartálykocsit vitt ki rakodásra a Bimekszhez a 742 164-es Kocúrral. A Püspökladány felől érkező rövid tehervonat az iparvágány-delta Füzesgyarmat felőli ágán tolta be a kocsikat, és bár kijöhetett volna az északi ágon is, a kevesebb váltóállítás és vágányzáró sorompó kezelése miatt ugyanazon az útvonalon távozott. A delta északi ágát majd a rakott kocsik elvitelekor használják, hiszen így tudnak géppel előre Biharnagybajom felé kihúzni.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!