Ez utóbbi típus a korábban megrendelt, de szeptemberben lemondott, hét A320neo helyett érkezik, azaz jelentős hatótávolság-bővítéssel (8700 kilométer) rendelkeznek majd ezek a gépek. Igaz, cserében a korábban tervezett hét helyett csak három példányt vásároltak. Az új, keskenytörzsű utasszállítók családtagok közé érkeznek, hiszen jelenleg is repül hat Airbus A319 és egy A330-300 a légitársaság színeiben. Emellett egy Boeing 737-800-as és öt, turboprop, hatvannégy üléses ATR-72-500-as dolgozik a ČSA színeiben. Ez utóbbiakat váltják ki most az A220-asokkal, az ATR-ek 2021-ben lejáró lízingszerződésének megfelelően. Az első két példány még 2020 utolsó negyedévében megérkezik, az A321XLR-ek 2025-ben kapják meg a légitársaság festését.

Az Airbus könyvelésében eddig ismereten vevő megrendeléseként szereplő A220-300-asok 149, míg az A321XLR-ek két osztályon 195 utas szállítására lesznek székezve. Mint Petr Kudela, a Czech Airlines elnöke elmondta, a két típus kiválóan illeszkedik a társaság hosszú távú üzleti stratégiájában megfogalmazott járatbővítésekhez, az ehhez szükséges kapacitásbővítéshez. A cégvezető szerint az utasok is értékelni fogják az XLR-ek kabinja nyújtotta kényelmet a hosszabb távú repülések során is.

Christian Scherer, az Airbus marketingvezetője pedig az A220-asok magas kihasználtságát, illetve a Pratt & Whitney PW1500G hajtóművekkel felszerelt utasszállítók alacsony fogyasztását, zaj- és károsanyag-kibocsátását emelte ki. A típus 2019 végén már több mint 525 megrendeléssel büszkélkedhet.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!