A Békéscsaba és Kecskemét közötti százhúsz kilométeres útpálya 2022-re tervezett teljes kiépítése nettó 327 milliárd forintba kerül, ebből a most induló hatvanegy kilométeres nyomvonal beruházásának költsége 144 milliárd forint - mondta Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikai ügyekért fellelős államtitkára szerdán Kondoroson, mielőtt elhelyezte az új út alapkövét. Az államtitkár szerint a Békéscsaba és Kondoros közötti szakasz kivitelezése a következő esztendő végén indulhat, majd azt követően a Nagykőrös és Tiszakürt, végül pedig a Nagykőrös Kecskemét közötti szakasz. Tasó László emlékeztetett arra, hogy a teljes beruházást az ország saját forrásból finanszírozza, mert azt nem támogatja az unió. A fejlesztésre a magyar emberek munkájának eredményeként kerülhet sor, és teljesülhet az a kormányprogram, hogy minden megyeszékhely, így Békéscsaba is bekapcsolódhasson az ország gyorsforgalmi út, illetve autópálya hálózatába.

Ünneplyes keretek között elhelyezték az M44-es gyorsforgalmi autóút alapkövét (fotó: NIF Zrt.)

Vantara Gyula, a térség országgyűlési képviselője, Békés megye fejlesztési biztosa azt hangsúlyozta, hogy a beruházás megkezdésével a térség lakóinak régi álma valósul meg, s ennek eredményeként Békésbe is több tőke áramolhat, ami az itt élőknek is jobb megélhetést tesz lehetővé. Dankó Béla, Békés megye 2. számú választókerületének országgyűlési képviselője is az esélyekről beszélt. Elmondta, az elmúlt évben Békésben kétezer-ötszáz gyermekkel kevesebb született, mint ahány ember meghalt, miközben több ezren elvándoroltak a térségből. A képviselő arra számít, hogy az új út megépülésével megszűnik Békés megye versenyhátránya. Gajda Róbert, Békés megye kormánymegbízottja hangsúlyozta, hogy a mostani kormány nem ígérget, megvalósítja a terveket.

Az M44-es a tervek szerint Kecskemétet köti majd össze Békéscsabával

Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója elmondta, a teljes út elkészültével Békéscsaba és az M5-ös autópálya közötti menetidő negyvenöt perccel csökken, míg a békéscsabaiak két óra tíz perc alatt elérhetik a fővárost. Az építkezést három szakaszra bontották, és a megvalósításban a Duna Aszfalt, a Hódút, az Euroaszfalt, a Swietelsky, a Solt út és az A Híd nevű cégek konzorciumai vesznek részt.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!