Kedden délelőtt vágányzár volt érvényben Soroksári út rendező és a csepeli elosztó között, mivel a Gubacsi híd vizsgálata és karbantartása zajlott. A terhelési próbákhoz a 165-ös és a 187-es Szergej vonult fel, de ezeken kívül a dilatációs szerkezet karbantartását is elvégezték. A vágányzár délelőtt 9 órakor kezdődött és délután 13 óráig tartott. A Csepel-sziget teherforgalma addig állt, a vágányzár befejeztével egy combos tartályvonat és két konténervonat foglalta vissza a hidat.

A 187-es és a 165-ös Szergej volt a teher a próbán. A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila fotóiból

Az első (már akkor is dupla) Gubacsi hidat 1919–1924-ig építették, ezt közösen használta a HÉV, a Szabadkikötő és a közút. A hidat Budapest ostromakor a második világháborúban a németek felrobbantották, 1947-ben építették újjá. A két híd közé befüggesztettek egy plusz részt, itt kapott helyet a HÉV második vágánya. A hidakat 1978-ban felújították, a HÉV-et ekkor szüntették meg, később a helyén közúti sávokat alakítottak ki, így kétszer két sávon haladhatott a közút. Ezt a terhelést azonban a híd nem viselte jól, a legutóbbi, 1997-es felújításakor a déli hídra került a kétszer egy sávos közúti forgalom, az északin pedig maradt a vasúti – a középre befüggesztett pályát elbontották.

Kedvenc képünk, 1923-ban készült, a háttérben a Gubacsi híd pompázik! (fotó: Fortepan)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!