Elkészült a Škoda Transportation cseh vasúti járműgyártó által gyártott RegioPanter és InterPanter egyszintes villamos motorvonat szlovák rokona. A ZSSK személyszállító vasúttársaság végre bemutathatta az új szerelvényt, amelyet a regionális forgalomban hasznosítanak az ország északnyugati részében. A vonatokat a Škoda Transportation cseh, és a ŽOS Trnava szlovák járműgyártó konzorcium építi. A tervek szerint már nyáron forgalomba állhat az első szerelvény a huszonötből. Az új vonatok a Zsolna környéki villamosított vasútvonalakon fognak futni, a Zsolna–Trencsén, Zsolna–Csáca(–Zwardoń) és a Zsolna–Liptószentmiklós vonalon.

A szlovák Panter a velimi tesztpályán tavaly nyáron. A képre kattintva galéria nyílik! (fotók: Škoda, ZSSK)

A ZSSK egyik legnagyobb járműbeszerzésre fordított beruházása ez, a kontraktus értéke 160 millió euró. A versenypályázat győztese a Škoda lett, a Stadlert győzték le az elektronikus aukción. A járműbeszerzési projektet javarészt uniós támogatásból fedezik, a 160 millió eurós összköltségből 135 millió euró a kohéziós alapból származik, 23,8 millió eurót a szlovák állami költségvetés ad, a ZSSK önereje pedig mindössze 1,6 millió euró.

Jelentős utazási-komfortjavulást jelent ez a beszerzés Szlovákiában, ahol még több esetben bautzeni származású élemedett korú „bőrüléses” kocsik járnak a regionális forgalomban. Az új vonatokon kényelmes ülések, tiszta környezet, wifi, LED kijelzők lesznek, valamint a napjainkban már megszokott standardokat hozza majd a szerelvény. A szerződés szerint tizenhárom 661-es sorozatú, háromrészes, 80 méter hosszú, 247 utas befogadására alkalmas járművet, valamint tizenkét 660-as sorozatú, négyrészes, 106 méter hosszú és 343 utas befogadására alkalmas szerelvényt kap a megrendelő. A vonatok maximális sebessége 160 kilométer per óra.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!