A hosszú Cessna jövendő utasaival, a Wilga felszállóban<br>Klikkeljen a képre, és nézze meg galériánkat!

Mi lehet nagyobb öröm a repülést szeretők számára, mint amikor sokan vannak együtt, ráadásul egy repülőtéren? A mai világ nem kényeztet el nagyon az ilyen élményekkel: mondom óvatosan, azért a Duna partjáról bámulni a gépeket nem ugyanaz, mint amikor népünnepélyszerűen lehetünk közel szárnyas szerkezetekhez és pilótákhoz, sőt, netán repülhetünk is velük.

A Legendák a levegőben sava-borsát ez adja, ráadásul az első nap nemcsak a sétarepüléseké, hanem a príma bemutatóké is volt. Dunakeszi légterében szombaton igen kellemes és nagyon élvezhető műsorral sikerült kényeztetni a jónéhány ezernyi látogatót. Még a jetvilág is megjelent, a gyönyörű fekete L-29-es Delfin képében, ismét láthatták a nézők a hármas Apolló-kötelék szép együttesét, ejtőernyősök bemutatója is színesítette a programot, Imreh Lujó pedig megint félelmetesen megtáncoltatta az ő szuperkönnyedséggel repülő Mi-2-esét.

Vári Gyula és az ő Jak-52-ese

A vasárnap kicsit borúsan indult, aztán mégis szép idő lett: a parkoló, meg a munkaterület és a hangárok közti rész, ugyanúgy megtelt, komoly sorbanállás kezdődött a sétarepülésekre is. Vári Gyula a Jak-52-esével azért vasárnap is repült, és noha ez a nap nem a bemutatóké volt, minden felszállása egy-egy igazi műsorszámmá vált, attrakcióvá lényegült. Ráadásul Gyula időnként átült aprócska Gólyájába is.

Közben pedig zúgtak a motorok rendesen: a legnagyobb An-2-esé és az apróbb Cessnáké éppúgy, mint a láthatóan szintén roppant népszerű R-44-es helikopteré. Mindehhez szép hátteret nyújtott időnként egy a helyi repülőklub startjáról induló műrepülő vitorlázógép, sőt, ahogy a műsorvezető Nagy Jenő, ismertebb nevén Zsenya időnként felhívta rá a figyelmet, mintha a Ferihegyre igyekvő nagygépek is be-be kacsintgattak volna Dunakeszire.

Az L-29-es nyitott futókkal

Az már hab a tortán, mi minden volt látható a földön is, a még Malév-festésű Z-142-estől a vitorlázógépek kiállításáig, a Góbék tömkelegéből kipiroslott a kedves öreg Cimbora; aztán néhány gyönyörű oldtimer autó is vonzotta a tekinteteket meg a fotósokat. Tudom, hogy a fészerből összeszedett és gyönyörűen rendbe hozott Skoda a nagy attrakció, de nekem akkor is a gömbölyded Volvo a kedvencem. Közben ott szuszogtak-szuszmékoltak-csattogtak különféle ősi motorok is, amelyek hangversenyét időnként elnyomta egy önfeledten driftelő BMW gumijainak sikoltozása az egyik hangár beton-előterén.

Az ultralight-kötelék immár klasszikus mutatványa

Szóval jó kis hétvége volt ez. Megint kiderült, hogy a repüléssel, no meg az ügyesen hozzászervezett más attrakciókkal (Vécsei Misi elemében volt) sok embert lehet kicsábítani egy tartalmas hétvégére. És persze az is kiderült, hogy tényleg érdemes is volt megint egy kis repülésszagot szimatolni Dunakeszin.

Szombati fotóinkat a bemutatókról Kaszás Tamás, a vasárnapiakat a szerző készítette.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!