Prága Évikébe szerelmes

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2016.02.09. 11:15
evike_praha0

Az EVO1 típusú villamos egyedi példány Csehországban, fejlesztésében és gyártásában a Prágai Közlekedési Vállalat (DPP) is szerepet játszott. A jármű cseh gyártmány, a prototípust a Pragoimex, a Krnovké opravny és a VKV Praha gépipari vállalatok összefogásának köszönhetően sikerült megalkotni. A végösszeszerelést a DPP javítóműhelyében végezték. Ezt követően 5000 kilométernyi próbautat tett meg a villamos a cseh főváros utcáin – egyelőre még utasok nélkül. Az éles bevetése február elején volt, azóta a prágai villamoshálózaton szombatonként az 5-ös, hétköznapokon a 6-os, vasárnaponként a 7-es vonalon tűnik fel a sárga csíkkal tarkított fehér jármű.

Tényleg szeretnivaló. De az érzelmek kevesek... (fotó: prazsketramvaje.cz Facebook-oldala)

Az EVO1 típusú négyajtós egyrészes villamos légkondicionált, teljes mértékben alacsonypadlós, összesen harminc ülőhely és nyolcvan állóhely a befogadóképessége. A villamos a Pragoimex tulajdona, a cég kölcsönözte a DPP-nek, hogy az végezze el a próbáztatási és hatósági vizsgákat. Évike a prágai vaspályákon egészen a nyár végéig, augusztus 31-éig közlekedik.

Ahhoz, hogy örökre Prágában maradhasson, az is kell, hogy beinduljon a sorozatgyártás (fotó: PID Facebook-oldala)

A DPP egyelőre nem szándékozik megvásárolni az egyke Évikét, de amennyiben valamelyik cseh város, vagy akár külföldi város érdeklődést mutatna a villamos iránt, akkor készen áll besegíteni a szériagyártásba is.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Városi vasút

Több mint hatszor elmentek már a Holdra: három éve közlekednek a vasútvillamosok Szeged és Hódmezővásárhely között

MÁV/iho   ·   2024.11.29. 17:00

Születésnapját ünnepli az elmúlt időszak legnépszerűbb kötöttpályás fejlesztése: három évvel ezelőtt, 2021. november 29-én kezdte meg utasforgalmi próbaüzemét a Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedő vasútvillamos. Az utazásszámok folyamatos emelkedést mutatnak, egy átlagos munkanapon mintegy 4600 utazáshoz választják.

Vasút Városi vasút

Eldőlt, ki készítheti el a dél-pesti villamosfejlesztések tanulmánytervét a BKK-nak

BKK/iho   ·   2024.11.28. 17:20

Újabb szakaszába lép a dél-pesti villamoshálózat fejlesztésének tervezése. A Budapesti Közlekedési Központ kihirdette, ki készítheti el a térség közlekedésfejlesztési projektjeit előkészítő, illetve megalapozó tanulmánytervet, amelynek célja, hogy műszaki és forgalmi szempontból megvizsgálja a Dél-Pesten tervezett fejlesztéseket – kiemelten a 3-as villamosvonal Pesterzsébetig tervezett meghosszabbítását, valamint a 42-es villamos vonalának lehetséges fejlesztését, meghosszabbítását –, és ezek egymásra gyakorolt hatását.