Világelsőként vette át az első Vectron 230-asokat a ČD
A Cseh Vasutak prágai bázisára megérkezett az első három, 230 km/óra sebességre engedélyezett Vectron. Ezt a tempóképességüket a mozdonyok azonban csak külföldön tudják kihasználni.
A Cseh Vasutak prágai bázisára megérkezett az első három, 230 km/óra sebességre engedélyezett Vectron. Ezt a tempóképességüket a mozdonyok azonban csak külföldön tudják kihasználni.
Egyre több ComfortJet szerelvény áll forgalomba, eltűnik az eurocity-kategória, ezzel együtt a Hungária EC is. Cseh railjetek Prága és Budapest, Hamburg, Villach felé, majd májustól Koppenhágába is.
A Prága és Berlin között közlekedő hat eurocity-vonatpáron a csehek legújabb szerelvénye közlekedik. A mi Hungáriánk üde színfolt az uniformizált szerelvények között.
Az építkezési munkákat a tervek szerint 2027 márciusában fejezik be, az emlékhely kapuit pedig májusban, a második világháború befejezésének évfordulóján nyitják meg a nagyközönség előtt.
Az Európai Bizottság által támogatott tíz vasúti tesztprojekt egyikét a DSB, a Deutsche Bahn és a ČD közösen fogja üzemeltetni. A cél a vonzó és fenntartható, határokon átnyúló közlekedés elősegítése.
A ČD Cargo csaknem milliárdos veszteséggel zárta a 2024-es évet. A Cseh Vasutak Csoport befektetései rekord szintűek.
Egy Pendolino szerelvényt a Prága és České Budějovice között közlekedő Déli Expresszre irányítanak át, így két szakaszon is elérhető lesz a kétszáz kilométer/órás sebesség.
A Masarykovo pályaudvar közelében található, régi karbantartóműhelyt újítják fel és bővítik ki, a tervek szerint 2030-ra.
Prága és Bohumín között már vezérlő- és bisztrókocsival kibővített szerelvény pendlizik.
A kár 65 millió forint, de szerencsére nincsenek sérültek, csak evakuált utasok és jelentős fennakadás a cseh fővonalon.
A magántársaság Prága és Cheb, valamint Prága és Železná Ruda között szolgáltathat tizenöt évig 2028 decemberétől.
Harminc alacsony oldalú teherszállító vasúti kocsi beszerzésére írt ki pályázatot a cseh állami vasúti árufuvarozó társaság.
A lengyel Pesa által gyártott motorvonatok a nem villamosított regionális vonalakon váltották ki az elöregedő Studenka-utódokat, a Regionovákat.
Az energiahatékonyság növelése érdekében tetőkre, illetve szabad telkekre is szerelnének napelemeket, sőt egy akkumulátoros energiatároló berendezés is tervben van.
Négymillióval több utast szállított a ČD 2024-ben, mint 2023-ban, ez három százalékos növekedést jelent.