Az 1882-ben, a Krauss müncheni gyárában épült gép már hozzászokott a vándorláshoz, még ha legutóbbi évtizedeit békés nyugdíjas pihenőn töltötte is. A gép először a ma Szerbiához tartozó Nagykikinda–Nagybecskereki Helyi Érdekű Vasúton, majd 1912-től a Cséry-féle budapesti szemétszállító vasúton közlekedett, mint a Székesfővárosi Köztisztasági Hivatal 6-os pályaszámú gépe. A háborús évek már Csepelen: 1942-től a szigatszentmiklósi Dunai Repülőgépgyár, majd a Weiss Manfréd gyár iparvasútján találták. A vész elvonultával is maradt a környéken, 1945. december 8-áig a BHÉV bérelte a Szigetszentmiklós–Ráckeve forgalom számára, majd újra ipari évek következtek előbb Csepelen, majd 1955-től a Hungária Műtrágya és Kénsavgyár vágányain. A kis gőzöst 1966. december 29-én selejtezték, a Városligetben, a múzeum előtt 1968-ban állították ki.

A gépet egy száz tonna teherbírású óriásdaru emelte trélerre, mindössze két óra leforgása alatt. Gyál felsőn augusztus 20-án, csütörtökön, délután öt órakor állítják ki új helyén, a felújított állomás mellett.

Az utolsó képek egyike, még a múzeum mellett<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(a szerző felvételei)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!