Két hónappal ezelőtt írt ki közbeszerzési eljárást a Volán Buszpark húsz normál és nyolcvan alacsonybelépésű új helyközi busz beszerzésére; nem kellett hozzá nagy jóstehetség, hogy kitaláljuk, ki lesz a befutó. A papírforma ezúttal is bejött, és attól sem kellett félni, hogy megismétlődik az Ikarus Egyedi esete, hiszen a Kravtexnél szinte mindig van „raktáron” néhány tucat busz.

Ezen a képen éppen egy PIG ment ki a gyárból... (fotók: Kravtex)

A húsz Innovellt és nyolcvan Econellt a gyártó facebook-oldala szerint már el is kezdték kiszállítani a Volánbusznak, az ÉMKK-nak és a KMKK-nak. Elnézve a rendszámokat; nekik malacuk van, de más cég most ebből a pakkból nem kap, a buszok pontos leosztása sem ismert még.

A Nemzeti Autóbuszgyártási Cselekvési Program elfogadása óta – tehát az elmúlt egy évben – így már 316-ra nőtt a közlekedési központok számára készült Credók száma, ami ugyan szép mennyiség, de körülbelül kétszer ennyi busz kellene évente, hogy az elaggott helyközi buszállomány végre érdemben megfiatalodjon.

Meg nem erősített hírek szerint a húsz Inovell mindegyikét a Volánbusz kapja, a nyolcvan Econellen pedig az ÉMKK és a KMKK osztozik majd

Kapcsolódó hír, hogy a pápai repülőtér a két Credo Econell mellé most egy Optinellt 12-t is beszerzett, ez a HB 51-33 rendszámot kapta.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!