Az N732MA lajstromjelű, Boeing 737-81Q típusú géppel a kubai Guantanamo Bay légitámaszpontról indult GL-923-as járatot teljesítették május 3-án este, a fedélzeten a fegyveres erők 136 tagjával és hét fős személyzettel. A géppel eseménymentes repülést követően helyi idő szerint 21 óra 42-kor kísérelték meg a leszállást a 10-es pályára. Az eddigi információk szerint a gép nem tudott megállni a betonon, majd annak végét elhagyva, 380 méteres gurulás után a folyóba csúszott, ahol végül megállt. A 737-es szerencsére nem merült a víz alá, így az utasok és a személyzet kisebb sérülésekkel, de el tudta hagyni a gépet, a helyszínre érkező mentőalakulatok segítségével. Összesen 21 személy került kórházba, életveszélyes vagy súlyos sérülés nem történt. A gép gyomrában szállított munkakutyák sorsáról sajnos még nincs információ, őket búvárok igyekeznek kimenteni.

Az N732MA lajstromjelű Boeing 737-es a St. John's folyóban állt meg (képek forrása: Twitter)

A helyszíni beszámolók szerint a géppel rossz időjárási viszonyok, 800 méteres felhőalap mellett, viharos időjárás és erős eső közben szálltak le a 2740 méter hosszú 10-es pályára (melyből meg nem erősített hírek szerint karantartások miatt közel 300 méternyit lezártak). A megszólaltatott utasok szerint a gép a földet érés után visszapattant a levegőbe. A meteorológiai adatok 16 mérföldes hátszelet és erős esőket jeleztek a baleset időpontjában. A baleset körülményeinek vizsgálatát az Amerikai Haditengerészet és az NTSB bizottsága végzi majd, a Boeing gyárt támogatásával. Megjegyzendő, hogy Jacksonville fontos bázisa a haditengerészet P-8A Poseidon felderítő és tengeralattjáró-vadász repülőgépeinek, melyeket éppen a 737-800-asokból fejlesztettek ki.

A balesetben szerencsére nem sérült meg súlyosan senki, a 18 éves gép viszont valószínűleg javíthatatlanná vált

A 30618-as gyártási és 830-as sorozatszámú, 18 esztendős, General Electrics CFM56-7 hajtóművekkel szerelt 737-800-as 2001 áprilisában került a Miami Air International charter légitársasághoz. A gépet 172 turistaosztályú üléssel használták egész karrierje alatt, melynek holland (Martinair, TUI Airlines Holland) és német (XL Airways) chartercégek is dolgoztak vele. A baleset után készült fényképek szerint a repülőgép valószínűleg javíthatatlanul megrongálódott, ami komoly érvágást jelent a most már csak hét darab 737-800-ast üzemeltető társaságnak.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!