Országjáró túrán a 3017-es MDa motorkocsi: a MÁV Kert permetezővonatát továbbítja a MÁV Nosztalgiánál dolgozó, ma már egyetlen üzemképes MDmot. Az elmúlt héten a Duna mentén dolgozott a gép: Solt, Kalocsa és Baja után a folyón átkelve észak fele folytatta a vonalak feltárását. Hétfőn a gyomirtó szerelvényt a Bátaszék–Rétszilas–Dunaújváros–Pusztaszabolcs–Sárbogárd útvonalon továbbította, így a napokban a régi bevetési területein dolgozott.

Nagydorogon rotyog át a permetező menet hétfő délelőtt. A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila fotóiból!

A 3017-es MD anno a pécsi flottát erősítette, így igen sokszor volt Bátaszékre kihelyezve. Megfordult Sárbogárd, Dombóvár, Pécs és Kiskunhalas felé is, a kétezres években pedig főleg a Baja–Sárbogárd viszonylaton mozogtak az MD-k. A motort a sorozatnak utolsóként munkát adó debreceni fűtőházba vitték, itt dolgozott 2009-ig, amikor a Piroskákat kivonták a forgalomból.

Ikonikus motorkocsik találkozása Rétszilason

A 3017-esnek viszont szerencséje volt: a MÁV Nosztalgia a 025-ös Btx vezérlővel és egy Ax+Bx kocsiból álló szerelvénnyel együtt lecsapott rá. A vezérlőkocsit és az MD-t 2010-ben újra forgalomba helyezték, ráadásul retró festést is kaptak a két mellékkocsival egyetemben. Sajnos a Bx-ek azóta is csak állnak, ki tudja, utazhatunk-e még velük valaha? A Btx rövidebb különvonatokon szerepelt fűtőkocsiként, míg az MD-nek rövid tehervonatok, iparvágány-kiszolgálások jutnak, ritkán pedig tológépként alkalmazzák a MÁV Nosztalgia Kft. különvonatain.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!