A holdingnak Magyarország, Szlovákia és Románia után ezzel együtt már négy országban van vállalkozása. A horvátországi engedélyezési folyamatot 2017 második félévében indították el, az összes, ilyenkor szükséges feltételt a CER februárra teljesítette. A távlati célok között szerepel a cég speciális fuvarjai miatt a szlovéniai és a lengyel vasútvállalati liszensz megszerzése is, de ehhez – ahogy Kukely Márton, a CER Cargo Holding SE vezérigazgatója fogalmazott – a horvátországi tapasztalatok alapján előbb „erőt kell gyűjteni”. Magát a horvátországi kereskedelmi tevékenységet is be kell még indítani, a gyakorlat azt mutatja, ez az év valószínűleg rámegy arra, hogy a rendszert üzletté alakítsák.

A CER Hungary vasútvállalat négy Transmontanát üzemeltet (fotó: Bánsághi Benedek)

Figyelemre méltó, hogy a CER közvetve beszállhat a Horvát Vasutak (Hrvatske Željeznice d.o.o., HŽ) informatikai szolgáltatásainak fejlesztésébe. A vállalatcsoport jövőbeni céljai közé tartozik ugyanis, hogy a vasúti árufuvarozási tevékenységet támogató Railway Integrated System (RIS) informatikai rendszert használják a CER Holdinghoz tartozó külföldi vasúttársaságoknál is.  Az alaprendszert 2018 elején vezették be a CER Hungary Zrt.-nél, és azóta a CER Slovakia is ezt a rendszert használja. A RIS bevezetésével kapcsolatban több, nagy európai vasúttársasággal is folynak tárgyalások.

A már meglévő vontatójármű állomány további bővítése, illetve korszerűsítése ugyancsak napirenden van: a CER tervezi egy újabb, a CZ Loko által teljes körűen felújított, két-áramnemű (huszonöt kilovolt ötven hertzes váltakozó áram, illetve három kilovoltos egyenfeszültség) EffiLiner 3000 villamos mozdony beszerzését, továbbá két 740 sorozatú dízelgép korszerűsítő átépítését.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!