Az új terminál Leopoldstadtban épülhet föl, ahonnan metróval hét perc alatt elérhető a belváros. Az új buszpályaudvar a reptér és a vasúti főpályaudvar mellett a harmadik pillére lesz a bécsi személyszállításnak, ezért a főváros kiemelt prioritásként kezeli az építkezést.

Látványterv az új bécsi távolsági buszpályaudvarról (forrás: FLA-PATBAG FBT)

A nemrég elkészült hatástanulmány most a Városfejlesztési Bizottság jóváhagyására vár, és ha ez megtörténik, ennek alapján írják ki a tervpályázatot. Lényeges szempont az elbírálásnál a fenntarthatóság. Az új komplexumnak illeszkednie kell a környék jellegéhez és a forgalomnak nem szabad jelentős mértékben növekednie. Szintén fontos, hogy az egész városfejlesztési projekt a fenntartható energiatervezés égisze alatt jöjjön létre, például helyi hűtéssel, a homlokzatba integrált napelemekkel vagy a betonmag-aktiválásával – utóbbi technológiával maga az épület szerkezete is kiveszi a részét fűtés–hűtésből. A tervezésbe a bécsieket is bevonják, akiket a következő hetekben részletesen megismertetnek a projekttel. Ezután a környéken lakók megfogalmazhatják észrevételeiket és módosítási javaslatokkal is élhetnek.

Az új távolsági buszpályaudvart egy korszerű, digitálisan felszerelt épületben alakítják ki. Több mint harminc kocsiállás szolgálja ki az érkező és induló járatokat, az épületben kijelzőrendszerekkel felszerelt várótermek, valamint kávézók és különféle üzletek kapnak majd helyet. A városvezetés azonban egyéb potenciális gazdasági lehetőségeket is kiaknázna, ezért további 35 ezer négyzetméteren hotelt és irodahelyiségeket is kialakítanak. A beruházás kivitelezője a Wien Holding.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!