Megkezdődhet egy új, a város Bánhida és Sárberek részeit összekötő vasúti aluljáró építése és az ahhoz kapcsolódó útfejlesztés Tatabányán, az 1-es számú Budapest–Győr–Bécs vonalon, miután aláírta a 6 milliárd 700 millió forintos létesítmény kivitelezési szerződését az önkormányzat, a kivitelező A-Híd Zrt. és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. A kivitelezés közben biztosítani kell a vasúti fővonalon a közlekedést.

Az új aluljáró a városnak a vasút által elvágott Bánhida és Sárberek részeit kapcsolja majd össze (illusztráció forrása: Magyar Építők)

A hetvenezres lakosú megyeszékhely tizenhét  kilométer hosszan terül el, a várost kettévágja a Budapest–Győr–Hegyeshalom–Bécs vasútvonal. A sűrűbben lakott területeken jelenleg csak három helyen lehet keresztezni a vasutat, ez jelentősen lassítja a közlekedést.

A beruházást a Modern városok program keretében valósítják meg, fele-fele részben hazai, illetve uniós források felhasználásával. A projektre a megállapodás megkötésekor bruttó 6 milliárd 100 millió forintot terveztek. A város koncepcióterve alapján a NIF Zrt. lefolytatta a közbeszerzési eljárást, az ajánlatok közül a legkedvezőbb vállalási ár 511 millió forinttal volt magasabb a rendelkezésre álló forrásnál.

Tatabánya közgyűlése a korábbi polgármester, Schmidt Csaba (Fidesz–KDNP) önálló képviselői indítványára úgy döntött, hogy a város az aluljáróra a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP) forrásaiból átcsoportosít 249 millió forintot, továbbá a hiányzó 262 millió forintot megelőlegezi a 2020-as költségvetésből, és kéri a kormányt a támogatás kiegészítésére.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!