A decemberi menetrendváltás óta két mozdonyos szerelvény is forog a Nyugati pályaudvar és Lajosmizse között a 142-es vonalon. Az egyik szerelvény igazán klasszikus hugyos inga, a hálózatról már erősen kikopófélben levő régi Bhv-kocsikból áll. A másik vonatban ezzel szemben már posta Bhv-k zötyögnek a vezérlő és a mozdony között. Az ingázáshoz három 100-as vezérlőkocsit hoztak Debrecenből, eddig főleg a 104-est láttuk vezérelni, de már a 102-es és a 103-as is szerepelt elől.

Kispest és Kőbánya-Kispest állomás között robog a vezérlős inga. A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila fotóiból!

Az ingaüzemhez a megfelelő mozdonyokat is ki kellett válogatni, nem mindegyik Csörgőnél működik már a nagyon ritkán használt távvezérlési funkció. Kivéve persze Debrecen környékét, ahol az országban utolsóként még tartják magukat a csörgős ingák. A 143-as, retró festésű gépet emiatt cserélték ki a Hatvanban levő 185-össel, utóbbi tud vezérelni, a 43-as pedig nem. Utóbbi gép Hatvanba költözése óta Uzsgyipótlóként szaladgál a salgótarjáni vonalon nem túl dicső, egy kocsiból álló szerelvényével.

Kilátás Ócsa állomásépületére a hangulatvilágítású vezérlőből

Pedig az ingaüzemnek lenne értelme, a körüljárás Lajosmizsén belefér az időbe, de a Nyugatiban nem mindig elég a fél óra a műveletre. Pláne, ha késéssel érkezik a mozdonnyal húzott inga – a vezérlők a Nyugati felé néznek.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!