A Budapestet délről elkerülő vasúti körgyűrű (V0) mielőbbi sikeres megvalósításának támogatásáról írt alá Együttműködési Nyilatkozatot 2012. október 11-én a Közlekedéstudományi Egyesület, a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ), a Hungrail Magyar Vasúti Egyesülés és a Levegő Munkacsoport képviselője.

A nyilatkozat aláírói egyetértenek abban, hogy a V0 megvalósítása a következő 20 év legjelentősebb vasútfejlesztési projektje lehet. Kiépítésével, és így a kelet–nyugat irányú tranzit szállítási forgalom megőrzésével Magyarország Kelet-Közép-Európa logisztikai központjává válhat, és egy kiszámíthatóbb, környezetkímélőbb és fenntarthatóbb vasúti áruszállítási rendszert működtethet, miközben Budapest közlekedési és környezeti terhelése jelentős mértékben csökken.

„A V0 nemzetgazdasági jelentősége abban áll, hogy az új pályaszakasz megépítése esetén gyorsabb, kiszámíthatóbb és nagyobb kapacitású kapcsolatot biztosíthat a páneurópai korridorok részeit képző vasúti fővonalak között. Segítségével hazánk nagyobb szerepet vállalhatna a IV. és V. nemzetközi közlekedési folyosókban, így csökkenne a forgalom elvándorlásának veszélye” – mondta dr. Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára. „A beruházás megvalósításáról és ütemezéséről a készülő Nemzeti Közlekedési Stratégia és Országos Vasútfejlesztési Koncepció, a dokumentumokat megalapozó összközlekedési forgalmi modell, helyzetfelmérés, jövőkép és koncepcióváltozatok ismeretében születhet döntés a jövő év második felében.”

Fülöp Zsolt, a V0 megvalósíthatósági tanulmányának kidolgozását koordináló MLSZKSZ elnöke elmondta, hogy a vasútfejlesztési projekt megvalósíthatósági tanulmánya 2012. november 30-ig elkészül és határidőre benyújtják a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségnek. A szakember hangsúlyozta, amennyiben a szükséges kormányzati döntések időben megszületnek, valamint a forrás és a terület rendelkezésre áll, az építkezés akár már 2017-ben megkezdődhet.