Igazából májusban gyorsultak fel a munkálatok a Szabadka–Zenta–Óbecse (Stari Bečej) vasútvonal Szabadka (Subotica) és Zenta (Senta) közötti szakaszán. Az idén fennállásának 130. évét ünneplő vasúton már több kilométernyi pálya újult meg: az (át)építők Vörösegyháza (Gábrity) megállóhelyet is elhagyták, és a beépítendő sínek már  az Orom és Völgyes (Doline) közötti vágány mellett sorakoznak. Ebből is látható, hogy Szabadka felől indult a munka; a régi sóder ágyazat kirostálva, a felújított vágány között és alatt friss zúzottkő van. Előbb a vágányszabályozó gép dolgozik, utána az ágyazatrendező.

Kétségtelenül nem egy SMD 80-as, de a célnak tökéletesen megfelel. Az újvidéki ZGOP vasútépítő vállalat szerelvénybe rendezett pályás gépei. A képre kattintva galéria nyílik a szerző felvételeiből

Bár erről a beavatkozásról nincs képünk, de az egykori Szeged–Nagybecskerek vasút Karlova/Beodra (Novo Miloševo) és Nagybecskerek (Zrenjanin) közötti szakaszán is dolgoznak a vasútépítők. Túl a rendkívül leromlott állapotú pálya rendbehozatalán a felújítás akkor nyer majd értelmet, amikor a tervek szerint 2020 márciusától teljes vágányzár lesz a Budapest–Belgrád fővonal délvidéki, Újvidék (Novi Sad) és Szabadka közötti szakaszán, és akár az átépítés nyomán megnövekedett, 22,5 tonna engedélyezett tengelyterhelésű Belgrád–Pancsova (Pančevo)–Nagybecskerek–Beodra–Csóka (Čoka)–Zenta–Szabadka útirányon közlekedhetnek majd a Balkán és Közép-Európa közötti, terelt tehervonatok.

Sínek, talpfák felszedve

Korábbi tudósításunkat a munkálatokról itt olvashatják.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!