Csak decemberben veszik fel a forgalmat Újvidék–Szabadka között
Röszke felé pedig várhatóan Flirtök fognak járni, ha elkészül a villamosítás, leghamarabb jövő tavasztól.
Röszke felé pedig várhatóan Flirtök fognak járni, ha elkészül a villamosítás, leghamarabb jövő tavasztól.
A Deutsche Bahn Vectronja hasít majd fel és alá, miután a kivitelező jóval a határidő lejárta előtt átadta a megrendelőnek a 108 kilométeres, tetőtől talpig felújított, 200 kilométer per óra sebességre engedélyezett vasútvonalat.
Kitűzték az indulás napját, november 25-én már élesben veszik fel a forgalmat Újvidék és Szabadka között.
A lényeg a feltételes módon van, hiszen még sok a teendő a Szeged–Szabadka vonal magyarországi szakaszán.
Kamarás parkerdőt, a XIX. és XX. század fordulójának kedvelt üdülőhelyét elsősorban a vonattal érkező szegediek látogatták. A felvételi épület még ma, romos állapotában is lenyűgöző látványt nyújt.
A végéhez közelít a Szabadka–Horgos vonal metamorfózisa: a megújult infrastruktúra impozáns látványt nyújt.
Ezúttal a horgosi, királyhalmi és a hajdujárási állomások felújítási munkálatain néztük körül, egy kis palicsi kitérővel.
Szinte megállás nélkül dolgozik a Szabadka–Horgos(–Szeged) vasútvonal szerbiai szakaszának újjáépítésén az orosz kivitelező. Ezúttal Hartmann-kitérőnél és Palicson néztünk szét.
Az ünnepek idejére leálltak a felújítási munkálatok, megnéztük, hol tartanak Palicson, Hartmann kitérő megállóhelynél és a szabadkai állomásnál épülő két hídnál.
Megkezdték a készre szerelt vágánymezők fektetését.
A tömörítés gyakorlatilag befejeződött, elkészült az új vasbeton híd, és a felsővezetéktartó oszlopok nagy része is már áll. Ismét körülnéztünk a helyszíneken.
Nem lazsálnak az oroszok: a kivitelező RZD International látványosan halad a horgosi vonal rekonstrukciójával.
Zajlanak a felújítási munkálatok a Szeged–Szabadka vasútvonal szerbiai szakaszán. A palicsi és a horgosi állomások átalakulása is gőzerővel folyik.
Rohamtempóban zajlik a (Szeged–)Röszke–Szabadka vasútvonal szerbiai szakaszának átépítése.
A deltavágány előnye, hogy a Szabadka és Beodra között közlekedő tehervonatoknak nem kell érinteni a zentai állomást.