Február végi délvidéki kitekintő

Tripolszki Dalibor   ·   2022.02.25. 12:00
220225_delvidek_01

Ezúttal a horgosi, királyhalmi és a hajdujárási állomások felújítási munkálatain néztük körül, egy kis palicsi kitérővel.

Legutóbbi cikkünk megerősítéseként tényleg szépen alakulnak a délvidéki állomások. Horgoson szinte teljes egészében befejeződtek az állomásépület külső felújítási munkálatai, néhány ajtó kivételével az összes nyílászárót kicserélték, ugyan műanyagokra, de a forma- és színviláguk a múltat tükrözik. Jelenleg a váróterem plafonját szerelik gipszkartonos megoldással. A téli időszakra gondolva modern padlófűtést kap az épület. A magasperonok szinte teljesen készek, ahogy a gyalogos aluljáró és a mozgáskorlátozottakat segítő liftek aknái is.

Királyhalom állomáson a felvételi épület visszakapta eredeti kinézetét. A sarkain, valamint az ajtók és ablakok körüli tégladíszítés tisztára csutakolva várja az utasokat. Igaz, hogy még csak egy vágány készült el, de a másik kettőre irányító kitérők már a helyükön vannak. Az állomás „hosszú” végén lévő útátjáró automatikáját rejtő betonházikót is birtokba vették a szakemberek.

A Hajdujárás megállóhelyen lévő épület, úgy látszik, nem lesz „átmosva”, itt csak új peron épül.

Palicson mind a négy vágány a helyén van, igaz, még eléggé girbe-gurbák, de nem sokáig, ugyanis ott jártunkkor is dolgozott a vágányszabályozó gép. A vágányok alatt futó aluljáró lépcsőlejárói fölé tetőszerkezet épül.

A vonalon központi forgalomirányítás lesz, oly módon, hogy Királyhalmot Horgosról távvezérlik, míg Hartmann kitérő (Javna skladišta) megállóhelyet Palicsról. Ennek fényében mind a négy szolgálati helyen a jelfogó egységek számára új épületek készültek.

Alább tekintsék meg a szerző felvételeiből készített képgalériát!

Képaláírások:

1. kép: A megújuló horgosi állomásépület

2.: Épülő peron liftaknával

3.: A lépcsőn már le lehet menni az aluljáróba

4.: Gipszkarton váz

5.: A majdani padlófűtés csövei

6–7.: Az állomás valóban szép lesz

8–14.: Királyhalmi helyzetképek

15.: Ilyen új épületekben lesz majd a távvezérlés automatikája

16.: Hajdujárás megálló épülete, háttérben az új peronnal

17–19.: Palicsi történések és állapotok

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

20-as: szerda hajnaltól szünetel a vasúti forgalom Veszprém és Ajka között

MÁV/iho   ·   2024.12.10. 19:10

A pályafelújítás várhatóan fél évig tart Szentgál–Városlőd-Kislőd szakaszon, az utasok közlekedéséről ez idő alatt is maradéktalanul, részben autóbuszokkal gondoskodik Veszprém és Ajka között a MÁV-csoport. Információink szerint két helyen is átmosás alakult ki, elmozdult a töltés. A fővárosból Zalaegerszegig kétszer kell majd átszállni a vonalon, ha vonattal akarunk utazni arrafelé.