Tervezik Irak első villamosított vasútvonalát
A Perzsa-öböltől Törökországig vezető pályának köszönhetően Irak is tranzitországgá válhatna, kapcsolatot teremtve Európával is.
A Perzsa-öböltől Törökországig vezető pályának köszönhetően Irak is tranzitországgá válhatna, kapcsolatot teremtve Európával is.
A lengyelországi fejlesztések, a Rail Baltica és a visegrádi négyeket összekapcsolni tervezett V4 hálózatok összehangolásáról írtak alá együttműködési szándéknyilatkozatokat Varsóban.
Minden korábbinál több pénzt költöttek tavaly a közúti és vasúti infrastruktúra, illetve a légi közlekedés és hajózás fejlesztésére, bővítésére.
A Bane Nor Oslo és Ski közötti, huszonkét kilométeres nagysebességű vonalát egy nappal az idei európai menetrendváltást követően adta át V. Harald király.
Az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) 43 millió eurós hitelt nyújt a szerb állami vasúttársaság teherfuvarozási ágának, amit gördülőállomány-fejlesztésre használhatnak fel.
Spanyolország az elmúlt években aktívan dolgozik az Európát nyugat–keleti irányban átszelő Mediterrán TEN-T-folyosó megvalósításán.
A Barcelona közelében fekvő multimodális létesítmény átfogó fejlesztése várhatóan 2024 végére készülhet el teljesen.
A tervek szerint két éven belül megépül a Záhedánig vezető pálya, bekapcsolva a kikötőt az ország vasúthálózatába. Az első szakaszt hamarosan készre is jelentik.
A nyolcszáz méter hosszú „Vörös Vasút” kísérleti szakaszának létrehozása nagyságrendekkel volt olcsóbb a hagyományos metróépítéshez képest.
A Neris folyó felett átívelő műtárgy körülbelül 64 millió eurót fog kóstálni, 1510 méterével pedig a balti államok leghosszabb vasúti hídja lesz.
Megnéztük, hogyan épül újjá a pálya Szeged és a szerb határ között az SMD–80/UVP–2002 vágányépítő és átépítő géplánccal.
Hamarosan készre jelenthetik a Szeged–Szabadka vasútvonal szerbiai részének teljes felújítását.
Az orosz–ukrán háborúra hivatkozva hivatalosan is visszalépett az ÖBB a Kelet-Európát Nyugat-Európával összekötő széles pálya közös megvalósításától.
A nagysebességű vonal Nagaszaki és Takeó Onszen közötti, hatvanhat kilométeres része szeptember 23-án nyílik majd meg a menetrend szerinti utasforgalom előtt.
A Hungrail Magyar Vasúti Egyesület közbeszerzési eljárást írt ki az élővilág előzetes felmérésére és környezeti hatástanulmány készítésére, valamint az új nyomvonal környezetvédelmi engedélyének megszerzésére, melyek a leendő teherforgalmi vasútvonal nyomvonalának kijelöléséhez szükségesek.