Tervezhetik, hogyan újuljon meg a 80-as vonal Hatvan–Füzesabony szakasza
64,2 kilométer hosszan építenék át a miskolci vonalat – majd valamikor, ráadásul csak minimális fejlesztéssel.
64,2 kilométer hosszan építenék át a miskolci vonalat – majd valamikor, ráadásul csak minimális fejlesztéssel.
Az Európai Bizottság az Európai Hálózatfinanszírozási Eszközön (CEF) keresztül segíti a kiválasztott projekteket.
A körülbelül hetven kilométer hosszú pálya villamosítása is cél. Első körben a munkák megtervezése indul meg, jövőre választhatják ki a tervezőt.
Ötvenkilenc kilométernyi vasútvonal épülhet át százhatvanas tempóra, egyes szakaszokon két vágánnyal. Már ha lesz rá forrás.
Két 630-assal és egy Nohabbal próbázzák a vezetékrendszert és a betáplálást. Kis lépés az egyetemes, nagy lépés a magyar vasútnak.
Újvidék, Szabadka, Kiszács, Topolya, Nagyfény és Naumovićevo felvételi épületének nincs használatbavételi engedélye; a vasúti dolgozóknak és az utasoknak is tilos a belépés.
Bulgáriában felújítanák és villamosítanák a Jambol és Elhovo közötti vonalat, Elhovótól a határig pedig új pályát hoznának létre. A beruházás enyhítené a Szvilengrád–Kapikule határátmenet terhelését.
Ez a hét kilométer az első pályaszakasz, amit a felújítás alatt álló kolozsvári vasútvonal Élesd és az országhatár építési parcelláján átadtak.
Szlovéniába csúcsra járatják a vasútépítést. Magyarország is érintett, hiszen a Luka Koper a legkülönfélébb export- és importrakományaink legközelebbi és első számú kikötője.
Az Európai Beruházási Bank jelenleg értékeli az összesen 2,25 milliárd euróra taksált beruházást, melyet 630 millió euróval támogatna meg.
A nemzeti vasút TCDD kiírta a tendert a Yolçatı–Kurtalan vonal Siirtig való meghosszabbítására.
Az albán infrastrukturális és energiaügyi minisztérium az EU által támogatott Connecta2 programmal együtt dolgoz ki javaslatokat az országos vasúthálózat közszolgáltatási szerződéséhez.
Részsiker: komoly előrehaladást ért el a kivitelező a Budapest–Belgrád vasútvonal építésének egyik fontos szakaszán.
Az Európai Beruházási Bank összesen 90,5 millió eurónyi hitelt nyújt a Durrës–Rrogozhina vonalszakasz felújításához.
A Die Güterbahnen vasúti árufuvarozási szövetség kielemezte a megállapodást, rámutatva, hogy a hivatalba lépő kormány részéről nincsenek mennyiségi célok, egyértelmű prioritások vagy kötelező érvényű kötelezettségek a vasút fejlesztése iránt.