Új vasúti híd feszül a Dráva felett
Átadták a forgalomnak a Gyékényes és a horvátországi Kapronca (Koprivnica) közötti új, kétvágányú vasúti hidat. A régit elbontják.
Átadták a forgalomnak a Gyékényes és a horvátországi Kapronca (Koprivnica) közötti új, kétvágányú vasúti hidat. A régit elbontják.
A cseh vasúti infrastruktúra-kezelő már akár az év elején megkezdheti az ország egyik legfontosabb vasúti csomópontjának számító Česká Třebová állomás fejlesztését, valamint a Brno–Přerov nagysebességű vonal első szakaszának építését.
A Magyar Közlönyben tették közzé a listát, mely a 2035-ig tervezett beruházásokat tartalmazza az Infrastruktúra Versenyképesség Javító program keretében. Egyszerűsített pályafelújítások, járműbeszerzések.
Befejeződtek a Budapest–Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszának Budapesten kívüli, nyíltvonali vágányfektetési munkálatai, a mérföldkő kapcsán Kiskőrösön mutatta be legújabb, egyedülálló vasúti nagygépeit a kivitelező V-Híd Zrt.
A korszerűsítés során villamosítják is a 93,7 kilométer hosszú vonalat.
Az azeri nemzeti vasút ADY és a georgiai Marabda–Kartszakhi árufuvarozó vasúttársaság BTKI Railways néven közös vállalkozást hozott létre a Baku–Tbiliszi–Karsz (BTK) vasútvonal üzemeltetésére.
A nemzeti vasút ONCF az Egis, a Systra és a Novec vállalatokból álló francia–marokkói konzorciumot bízta meg azzal, hogy projektmenedzsment-segítő szolgáltatásokat nyújtson a Kenitra és Marrákes közötti pálya fejlesztésénél.
Július 15-ével közel fél évre teljesen kizárja a DB InfraGo a Frankfurtot Mannheimmal összekötő vasútvonalat, az árufuvarozóknak alternatív útvonalakat kell találniuk. A Die Güterbahnen vasúti szövetség online, élőben követi nyomon a munkálatokat.
A huszonkét kilométeres egyvágányú, villamosított pálya a niši Ranžirna teherpályaudvartól vezet majd Sićevóig, várhatóan 2027-től.
A tanfolyamon körülbelül százhúsz forgalomirányító és más pályavasúti alkalmazott vesz részt, akik felügyeleti feladatokat látnak majd el az emelt sebességűvé korszerűsített pályaszakaszon.
Az ukrán nemzeti vasút Ukrzaliznyicja (UZ) háromszázmillió eurós kölcsönhöz jutott az Európai Újjáépítési és Beruházási Banktól (EBRD).
A Kolozsvár–Nagyvárad vasútvonal folyamatban levő korszerűsítésének köszönhetően a korábbi három és fél óráról két óra 14 percre csökken a menettartam Kolozsvár és a magyar határ közötti 166 kilométeren.
A beruházó és a kivitelezők szerint már decemberben megindulhat a rendszeres vasúti forgalom Belgrád és Szabadka között, mindössze hetvenperces menetidővel.
A horvát kormány egy 900 millió eurós kölcsönről írt alá megállapodást az Európai Beruházási Bankkal (EIB).
A kormány által ígért jelentős forrást jogellenesnek ítélte az alkotmánybíróság. Állami vállalatok privatizációjával vonnának be pénzt. A Deutschlandticket jövője is kérdéses.