Megújulhat a vasúti pálya Szkopje és Niš között
Az észak-macedón és szerb felek egyetértési megállapodást írtak alá a 206 kilométer hosszú vasúti szakasz korszerűsítéséről.
Az észak-macedón és szerb felek egyetértési megállapodást írtak alá a 206 kilométer hosszú vasúti szakasz korszerűsítéséről.
Lázár János szerint a magyar állam lát fantáziát abban, hogy felvásárolja az osztrák állam részesedését a vasúttársaságban. Az osztrák Strabag 6,1 százalékára is tettek ajánlatot.
A szállítmányok egy része viszont Záhonyt kihagyva, Lengyelországon vagy Szlovákián át menne. A horvátok jelentős vasútfejlesztést terveznek, Magyarországon a 17-es vonal alsó részét kellene villamosítani. Ezekhez viszont még évek kellenek.
A szövetségi kormány 21,1 milliárd eurós infrastruktúra-fejlesztési tervet jelentett be a 2024–2029-es időszakra. Néhány projektet viszont átütemeztek.
Százhatvanhat kilométeren korszerűsödik a vasúti pálya, néhány év múlva már Biharkeresztestől is villanygépekkel lehet majd átjárni Romániába.
Hiába a várakozás, október 23-a helyett legkorábban majd csak november végén lehet felvenni a személyforgalmat Szeged és Szabadka között. Az ok: nem működik megfelelően a röszkei biztber. Időközben reagált a MÁV is.
Az Európai Bizottság 61 millió euróval támogatja a Gdynia–Słupsk szakasz korszerűsítését, a 2014–2020 közötti kohéziós alapokból finanszírozva.
A Magyar Közlönyben jelent meg erről a határozat. Vélhetően a V-Hidat kompenzálják a tavaly nyári előteljesítésért.
A 2027-ig megvalósítani tervezett beruházásokról a szerb elnök Aleksandar Vučić számolt be nemrég.
A Pekel-alagút és Pesnica közötti, 3,7 kilométer hosszú pályát a napokban adták vissza a forgalomnak.
Elkészült a felsővezeték-hálózat Püspökladány és Biharkeresztes között, a szerdai szilis próbákat követően ma két Gigantot eresztettek rá a rendszerre.
A 368-as Szilivel el is kezdték tesztelni az elmúlt hónapok során Püspökladány és a biharkeresztesi országhatár között kiépített felsővezeték-rendszert.
A vasúttársaság a napokban találkozót szervezett a spanyol kormány, a spanyol infrastruktúra-kezelő Adif és a spanyol nemzeti vasút Renfe képviselőivel egy teherkocsik nyomtávváltását lehetővé tevő kísérleti projektről.
A 71 millió eurós program a Bălți–Ungheni és a Kisinyov–Căinari szakaszok rekonstrukcióját foglalja magába, melyek az ukrán exportfuvarok szempontjából lényegesek.
A V-Híd „a kivitelezés során felmerült műszaki és technikai problémákra” hivatkozva állíttatta le a munkálatokat az alvállalkozókkal.