Megújult a vasúti pálya Szentlőrinc és Szigetvár között
A tíz kilométert érintő fejlesztés már az ötpontos közlekedési akcióterv részeként valósult meg.
A tíz kilométert érintő fejlesztés már az ötpontos közlekedési akcióterv részeként valósult meg.
Hegyi Zsolt a Facebook-oldalán bejelentette, hogy megkezdődtek a Keleti pályaudvar váltókörzetének felújítását célzó munkálatok: a hónap végéig közel kétszáz faalj cseréjét hajtják végre a pályaudvar váltóiban.
A fejlesztéssel a műtárgy kapacitása a Praha-Krč felé vezető hídtól a felújított Praha-Kačerov megállóig bővült ki, a vonatok már százzal is haladhatnak a hídon.
Szombaton félidejéhez érkezik a 80-as vonal huszonhét kilométeres szakaszának komplex felújítása, a befejezést követően akár öt perccel is javulhat a menetidő.
A munkálatokat követően gyorsabb és pontosabb lesz a vonatközlekedés a 60-as vonalon.
Az osztrák keskeny nyomközű vonalat üzemeltető NÖVOG két járművet rendelt, az elsőt a napokban vehették át.
Megújultak a völgyhidak, feloldottak több sebességkorlátozást, biztonságosabbá tettek számos útátjárót.
Ezt nyilatkozta Aleksandar Vučić szerb államfő, miután Belgrádból a vajdasági városba érkezett a Budapest–Belgrád vasútvonal felújított szerbiai részén közlekedő próbavonatán.
Megkezdődött a Miskolc és Mezőkeresztes-Mezőnyárád állomás közötti vasúti pálya felújítása. A mintegy 27 kilométernyi teljes szakaszon két ütemben, éjjel-nappal dolgoznak.
Október 10-én hajnalig a befejezik a hidak környezetében a vágányépítést és a kapcsolódó utómunkákat.
A napokban elkezdődtek a próbamenetek a felújított pályán, egyelőre még csak az állomás és a Belgrád felőli bejárat között.
Automatikus pályafigyelő rendszert kezdtek alkalmazni, ami hang- és fényjelzéssel figyelmeztet, ha vonat közeledik.
A korszerűsítés során villamosítják is a 93,7 kilométer hosszú vonalat.
Miután a Gyökeres- és a Répás-árok fölött megszületett az áthidaló megoldás, a még hátralévő rekonstrukciós teendők végeztével a 11. számú vasútvonalon október 6-tól ismét teljes hosszban közlekedhetnek a vonatok.
Az azeri nemzeti vasút ADY és a georgiai Marabda–Kartszakhi árufuvarozó vasúttársaság BTKI Railways néven közös vállalkozást hozott létre a Baku–Tbiliszi–Karsz (BTK) vasútvonal üzemeltetésére.