Formálódik a Szabadka–Horgos vonal

Tripolszki Dalibor   ·   2022.01.03. 15:00
220103_delvidek_01

Az ünnepek idejére leálltak a felújítási munkálatok, megnéztük, hol tartanak Palicson, Hartmann kitérő megállóhelynél és a szabadkai állomásnál épülő két hídnál.

Az újévi ünnepek és az azt követő ortodox karácsony közeledtével a Szabadka–Horgos–Szeged vasútvonal szerbiai szakaszának minden felújítási munkaterülete csendes volt december utolsó napján: a fő kivitelező, az RZD International emberei hazautazhattak, hogy családjaikkal együtt töltsék el az ünnepeket. Körülnéztünk hát, hogy miként is állnak a felújítási munkálatok. 

Palics állomáson elkészült a vágányok alatti gyalogos aluljáró betonozása, a hozzá vezető lépcsők is alakulnak, és a mozgáskorlátozottak közlekedését segítő felvonók aknái is jól alakulnak. Az állomáson két új utasperon is épül. Királyhalom felé haladva bő egy kilométer hosszon egy réteg zúzottkő is el van terítve.

Nem szeretnénk elkiabálni, de lehetséges, hogy a vonal utolsó kis őrháza túléli a felújítási munkálatokat és megmarad mint vasúttörténeti emlék, nem úgy, mint a horgosi és Hartmann kitérői társai, melyeket egyszerűen ledózeroltak.

A Szabadka állomás előtt található Hartmann kitérő (Subotica Javna skladišta) nevű megállóhely szintén megújul: új vasbeton peron épül az utasok részére, de ennél a megállónál ágazik ki a vámudvarhoz vezető vágány is. A kiágazó kitérők 60-as rendszerűek, modern, betonaljas kialakításúak. Ezen kitérők is már a helyszínen vannak, igaz, még nincsenek összeszerelve. 

A horgosi vágány és a kihúzóvágány hídjai teljesen készen állnak. A körülöttük lévő terep elrendezése maradt még hátra, illetve az alattuk vezető utca felújítása.

Tekintsék meg a szerző felvételeiből készített képgalériánkat!

Képaláírások:

1–8. kép: Palics állomás

9–10.: A palicsi őrház és egy téglavéset, melyből megtudhatjuk, hogy az illető 1924-ben született és 1950-ben kezdett itt dolgozni.

11–17.: Hartmann kitérő megállóhely

18–19.: A kihúzóvágány, illetve a szegedi vágány hídja

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Kiemelt ajánlatok

Knorr-Bremse fékrendszerek a világ körül – 5. rész: Kötöttpályán Magyarországon I.

iho/vasút   ·   2022.05.14. 09:00

Sorozatunkban előző részeiben azt mutattuk be, hogy a Knorr-Bremse Budapest piacvezető vasúti fékgyártó vállalatként a világ mely távoli országaiba szállít fékrendszereket vonatok, metrók és villamosok számára. Képzeletben jártunk Afrikában, Ázsiában és a távoli Ausztráliában is. Számunkra a legérdekesebbek mégis azok a szerelvények, amelyekkel itthon találkozhatunk nap mint nap, amelyekben Budapesten tervezett és gyártott fékberendezések, fékvezérlő rendszerek és levegőellátó egységek gondoskodnak a biztonságos fékezésről.