Fontos vasúti alagutat fúrtak ki Törökországban
A 8,4 kilométer hosszú, isztambuli műtárgy a Bulgáriába vezető emelt sebességű pálya részeként elősegíti majd az európai kontinens és Törökország közötti vasúti teherszállítást.
A 8,4 kilométer hosszú, isztambuli műtárgy a Bulgáriába vezető emelt sebességű pálya részeként elősegíti majd az európai kontinens és Törökország közötti vasúti teherszállítást.
Pátrától a görög–bolgár határon fekvő Promahonaszig, körülbelül hétszáz kilométernyi vágányzaton emelik a pályasebességet 160, illetve 200 kilométer per órára.
Rendkívüli tanácsülésen bólintottak rá a Bonchida (Bonțida) és Magyargorbó (Gârbău) közötti viszonylat megvalósíthatósági tanulmányára.
A Magyar Közlönyben tették közzé a listát, mely a 2035-ig tervezett beruházásokat tartalmazza az Infrastruktúra Versenyképesség Javító program keretében. Egyszerűsített pályafelújítások, járműbeszerzések.
Befejeződtek a Budapest–Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszának Budapesten kívüli, nyíltvonali vágányfektetési munkálatai, a mérföldkő kapcsán Kiskőrösön mutatta be legújabb, egyedülálló vasúti nagygépeit a kivitelező V-Híd Zrt.
A P’atal elnevezésű járatok többféle utazási élményt fognak majd kínálni, első- és turistaosztállyal, háló-, étkező- és büfékocsikkal.
A moldáv kormány két megállapodást is aláírt a napokban az Európai Beruházási Bankkal (EIB) a kisinyovi Moldovai Partnerségi Platform konferencián. A cél az ország gazdasági és környezetvédelmi ellenállóképességének fejlesztése.
A korszerűsítés során villamosítják is a 93,7 kilométer hosszú vonalat.
A leendő reptéri csomóponttól északra, Płock és Włocławek felé választották ki a pálya útvonalát, ami leghamarabb 2035-re készülhet el.
Az azeri nemzeti vasút ADY és a georgiai Marabda–Kartszakhi árufuvarozó vasúttársaság BTKI Railways néven közös vállalkozást hozott létre a Baku–Tbiliszi–Karsz (BTK) vasútvonal üzemeltetésére.
A nemzeti vasút ONCF az Egis, a Systra és a Novec vállalatokból álló francia–marokkói konzorciumot bízta meg azzal, hogy projektmenedzsment-segítő szolgáltatásokat nyújtson a Kenitra és Marrákes közötti pálya fejlesztésénél.
A 4,6 kilométer hosszú műtárgy a Varsót, a leendő országos repülőtéri csomópontot, valamint Wrocławot és Poznańt összekötő nagysebességű vasútvonal kulcsfontosságú eleme lesz.
Július 15-ével közel fél évre teljesen kizárja a DB InfraGo a Frankfurtot Mannheimmal összekötő vasútvonalat, az árufuvarozóknak alternatív útvonalakat kell találniuk. A Die Güterbahnen vasúti szövetség online, élőben követi nyomon a munkálatokat.
A román szállításügyi és a magyar külgazdasági és külügyminisztérium megállapodott a két fontos várost összekapcsoló vasúti összeköttetés közös megtervezéséről és kivitelezéséről.
A huszonkét kilométeres egyvágányú, villamosított pálya a niši Ranžirna teherpályaudvartól vezet majd Sićevóig, várhatóan 2027-től.