Lejárt a határidő, lekapcsolták a delejt az átépülő Újvidék–Szabadka–Kelebia vonalon
Újabb kellemetlen helyzet Szerbiában: a vasúti létesítmények egy év alatt sem szerezték meg a végleges engedélyt az elektromos hálózathoz való csatlakozáshoz.
Újabb kellemetlen helyzet Szerbiában: a vasúti létesítmények egy év alatt sem szerezték meg a végleges engedélyt az elektromos hálózathoz való csatlakozáshoz.
Lassan egy hónapja, január huszonötödikén egy siklás komoly fennakadást okozott a szegedi oldalban. A forgalom huszonkilencedikén korlátozásokkal indult újra. Hogy mikor áll helyre a rend? Majd!
Ahogy épült a vasút, úgy zabrálták szét: az Újvidéktől a magyar határig vezető pálya rekonstrukciója során több tonnányi, milliókat érő anyagot tulajdonítottak el jól szervezett bűnözői csoportok.
A szabadkai teherpályaudvaron tiszteletét tette a GNL két Ludmillája. Sőt, más érdekesség is van a környéken.
Eredetileg november 23-a lett volna a céldátum, az újvidéki állomás előtetőjének leomlása miatt azonban december 8-ára halasztották – végül ebből sem lett semmi.
Nyolc éven át nem közlekedhettek személyszállító vonatok Magyarország és a Vajdaság között a 136-os vonalon. Jövőre elkészülnek a villamosítási és biztosítóberendezési munkálatok is a magyar szakaszon, továbbá a szegedi deltavágányt is üzembe helyezik.
Röszke felé pedig várhatóan Flirtök fognak járni, ha elkészül a villamosítás, leghamarabb jövő tavasztól.
A BuBe-tengely felújítása során a vasútvonal állomásai is megújultak, így Szabadkáé is. Ám a feliratok eredetileg csak cirill betűvel, szerbül, illetve angolul voltak olvashatóak.
Ezt nyilatkozta Aleksandar Vučić szerb államfő, miután Belgrádból a vajdasági városba érkezett a Budapest–Belgrád vasútvonal felújított szerbiai részén közlekedő próbavonatán.
A napokban elkezdődtek a próbamenetek a felújított pályán, egyelőre még csak az állomás és a Belgrád felőli bejárat között.
A BuBe-tengelyen levő Szabadkán teljes gőzerővel zajlik a pályaépítés. Még idén szeretnének a szerbek emelt sebességű vasúton eljutni a fővárosból, Belgrádból Kosztolányi szülővárosába.
Kitűzték az indulás napját, november 25-én már élesben veszik fel a forgalmat Újvidék és Szabadka között.
A tanfolyamon körülbelül százhúsz forgalomirányító és más pályavasúti alkalmazott vesz részt, akik felügyeleti feladatokat látnak majd el az emelt sebességűvé korszerűsített pályaszakaszon.
Megérkezett a kínai CRRC Changchun (Csangcsun) vasútijármű-gyártó cég első villamos motorvonata a szerb vasútra. Az EMU négy további társával egyetemben az Újvidék–Szabadka vonalon közlekedik majd, akár óránként 200 kilométer per órás sebességgel.
A beruházó és a kivitelezők szerint már decemberben megindulhat a rendszeres vasúti forgalom Belgrád és Szabadka között, mindössze hetvenperces menetidővel.