Már inkább pillangó, mint báb a horgosi vonal
A végéhez közelít a Szabadka–Horgos vonal metamorfózisa: a megújult infrastruktúra impozáns látványt nyújt.
Előző, február végi képriportunkban a horgosi, királyhalmi és a hajdujárási állomások felújítási munkálatain néztük körül, egy kis palicsi kitérővel, jelen anyagban pedig a teljes vonal állapotát szemlézzük.
Minden elismerés úgy a kivitelezőknek, mint a logisztikai szakembereknek a Szabadka–Horgos–(Szeged) vasútvonal szerbiai szakaszának felújítása kapcsán. Amióta tavaly június óta megkezdődtek a munkálatok, egyetlen nap, egyetlen óra nem ment veszendőbe: soha nem történt meg, hogy valamelyik munkafázis szünetelt vagy leállt volna valamilyen építési anyag, munkagép vagy egyéb dolog hiánya miatt. Így elmondhatjuk, hogy az újjászülető vasútvonal napról napra, óráról órára változik, épül, szépül.
Képaláírások:
1. kép: A felsővezeték-szerelők az utolsó simításokat végzik Szabadkán
2–3.: Hartmann-kitérő megállóhely: ilyen volt, ilyen lett
4.: A megállóhely bejárati jelzőt is kapott, mivel itt ágazik ki a vámudvar vágánya
5–6.: Palics állomás
7.: Az állomás „hosszú” végén lévő útátjárónál már felszerelték a fény- és félsorompót
8–10.: Hajdújárás megállóhely
11–14.: Királyhalom állomás. Reménykeltő dolog, hogy az állomásépületre térfigyelő kamerák is kerültek, remélhetőleg ez segít megőrizni az újjávarázsolt épületet az önjelölt „festőművészektől”
15–18.: Horgosi állapotok: ide is szerelnek fel kamerákat
19.: A felsővezetékesek itt is serényen dolgoznak
20–21.: A vágánystabilizáló gép bejárta az állomási vágányokat
22.: A valamikor létezett horgosi pft-szakasz melegedője és irodahelyisége. Legalább ez az épület megmarad, nem úgy, mint a vonal összes őrháza – megmutatva az arra utazónak, milyen is volt anno egy igazi vasúti épület kinézete
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!