Újabb nagysebességű vasúti pálya épülhet Olaszországban
A Salerno–Reggio Calabria vasútvonal Paola és Cosenza közötti szakaszát a Webuild Group által vezetett konzorcium valósíthatja meg, 1,6 milliárd euróból.
A Salerno–Reggio Calabria vasútvonal Paola és Cosenza közötti szakaszát a Webuild Group által vezetett konzorcium valósíthatja meg, 1,6 milliárd euróból.
A mexikóvárosi Felipe Ángeles nemzetközi repülőtértől Pachucáig vezető, huszonhárom kilométeres elővárosi szakasz építése márciusban kezdődött meg, most a motorvonatokra írtak ki tendert. Távolsági vonalak is épülnek.
Richard Lutz 2017 óta töltötte be a posztot, még két évre volt érvényes szerződése. A Deutsche Bahn gazdasági és infrastrukturális gondokkal is küzd, de a pontosság terén sem áll túl jól a szénája.
Az első teszt-tehervonat és az első konténerhajó a napokban futott be a Rijeka Gateway-be az infrastruktúra és a rakodási műveletek próbája érdekében.
A tizennégy vármegyében összesen több mint harminc helyszínt érintő program értéke csaknem 15 milliárd forint, amelyet saját forrásokból és a Magyar Falu Programból finanszíroz a MÁV-csoport. Az első állomások: Esztergom-Kertváros és Leányvár.
A korábban nem látható károsodások miatt a munkálatokat felülvizsgálták, és többlet műszaki tartalommal újítják fel a hidat, ami több időt vesz igénybe. A pluszmunkák előreláthatóan novemberre fejeződnek be.
Az RZSD komoly emberhiánnyal küzd, háromszázezer teherkocsi vár feladatra, a vasúti árufuvarozás volumene pedig már húsz hónapja folyamatosan csökken.
Ez a hét kilométer az első pályaszakasz, amit a felújítás alatt álló kolozsvári vasútvonal Élesd és az országhatár építési parcelláján átadtak.
A bő tizenhárom és fél milliárd eurós projektre a napokban bólintott rá az olasz kormány. A műtárgynak köszönhetően a jelenleg komppal történő, legalább két–három órás átkelési idő tizenöt percre rövidülhet.
A várhatóan jövő májusig zajló beruházás során korszerűsödik a pálya, kiépül a villamosítás, és új megállókat is létrehoznak.
A meghosszabbított hármas villamossal sokkal jobb közlekedési kapcsolatokhoz jutott a Duna déli partja mentén elhelyezkedő, sűrűn lakott Pozsonyligetfalu (Petržalka) városrész.
Magyarország jelenlegi egyik legjelentősebb közútfejlesztési beruházása során nemcsak új átkelési lehetőséget hoznak létre a Dunán, hanem új út is épül az 51-es főúttól Újmohácsig.
Befejeződött a komplex pályafelújítás, ismét a korábban megszokott menetrend szerint járnak a vonatok. Július 28-ától több éjszakai járatot vehetnek igénybe az utasok az esztergomi és a veresegyházi vonalon is.
A Siemens Mobility már tizennégy mozdonynál tart a végső tesztelésnél. A cél egy kétezer kilométeres nagysebességű hálózat létrehozása.
Az Európai Beruházási Bank jelenleg értékeli az összesen 2,25 milliárd euróra taksált beruházást, melyet 630 millió euróval támogatna meg.