Vitorlázógép balesete Kaposújlakon: beakadt a másik csörlőkötél

MTI/iho   ·   2016.08.27. 18:30
cim

A Somogy Megyei Rendőr-Főkapitányság és a Kapospont felvételei

A Közlekedésbiztonsági Szervezettől kapott információk végre világossá tették a szombat délutáni baleset lefolyását. A német Grob gyár Astir típusú együléses teljesítménygépe csörlésből szállt fel Kaposújlakon, ilyenkor egy a reptér túlvégén lévő motoros szerkezet hosszú drótkötéllel húzza a gépet, amely megfelelő sebességnél elemelkedik és magasságot gyűjt, majd a pilóta a kabinban lévő kioldóval kioldja a kötelet és önállóan repül tovább. Rendszerint a csőrlőtől a startnál várakozó gépekig egyszerre két kötelet húznak ki valamilyen járművel.

Ebben az esetben az egyik kötéllel elstartoló Astir farokrészébe valamilyen okból beakadt a másik kötél, tehát a vitorlázógép ezzel együtt emelkedett a levegőbe. Az egyik, helyesen beakasztott kötelet a pilóta leoldotta kb. 2-300 méteren, de a bekadt kötél továbbra is a gép farokrészén marad.

A beakadt kötelet ezután a gép tovább vontatta magával, miközben az már erősen fékezte a repülését. Lehet, hogy a pilóta nem tudta az okát, miért repül az Astir lassabban és alacsonyabban a szokásosnál. Láthatóan nyomta a magassági kormányt, hogy tartsa a sebességet, de aztán a kötél méginkább lefékezte, majd egy kerítésben is elakadt. A repülőgép ekkorra már erősen megmerült, és sebességét teljesen elvesztve a kivizsgálók becslése szerint mintegy 10-20 méter magasból, függőlegesen de talpon esett a napraforgó-táblára, és amint ezt a Kapospont fotói is mutatják, a gépnek nem volt csúszásnyoma.

Korábban írtuk:

Lezuhant egy vitorlázó repülőgép a kaposújlaki repülőtér közelében szombat délután, a sérült pilótát mentőhelikopter szállította kórházba - közölte honlapján a Somogy Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság.

A sérültet a mentők a kaposvári hivatásos tűzoltók segítségével emelték ki a járműből, a mentési munkálatokat pedig a katasztrófavédelmi műveleti szolgálat vezeti, olvasható a távirati iroda hírében.

Az MTI később úgy értesült, a vitorlázógép röviddel a felszállást követően zuhant le. A jelentés így fogalmaz: „a balesetet feltehetően az okozta, hogy a gép magasba emelkedését segítő két huzal egyike a leoldást követően beleakadt gép farkába, és a földre rántotta a repülőt".

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.